پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سایه ساری بر سر رشت / تصویب بودجه ۵۴۰ میلیاردتومانی شهرداری ساری

بارها از سوی کاشناسان و متخصصان امور توسعه شهری به ویژه در مورد علل عدم پیشرفت مناسب شهرهای شمال و استان های شمالی عنوان شده است که یکی از دلایل عمده رشد نامناسب استان مازندران، بی توجهی مسئولان و دست اندرکاران کشوری و استانی به شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران بوده است.

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه: بارها از سوی کاشناسان و متخصصان امور توسعه شهری به ویژه در مورد علل عدم پیشرفت مناسب شهرهای شمال و استان های شمالی عنوان شده است که یکی از دلایل عمده رشد نامناسب استان مازندران، بی توجهی مسئولان و دست اندرکاران کشوری و استانی به شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران بوده است.

 

متاسفانه علی رغم پذیرفتن این دیدگاه اما مسئولان هیچگاه به وظایف خود آن طور که باید عمل نکردند و با نادیده گرفتن جایگاه مرکز استان و نگاه منطقه گرا و راه انداختن جنگ شهرها باعث ضربه خوردن به مرکز استان و دیگر شهرهای مازندران شدند.

 

این رویه نا مبارک تا چند سال پیش که جوان کم سن و سال که البته از خانواده ای کاملا شناخته شده در استان و شهر ساری بود ، امور شهرداری ساری را در دست گرفت ، ادامه داشت.

 

مهدی عبوری در آستانه ۳۰ سالگی مدیریت شهرداری مرکز استان را به عهده گرفت وعلی رغم مشکلات مهم سیاسی و مخالفتهای پنهان و آشکار توانست تراز مرکز استان را به شکل چشم گیری افزایش دهد.

 

امروز در مدت زمان کوتاهی از روی کار آمدن عبوری ، شهرداری ساری علی رغم اینکه فاکتور جمعیتی را ندارد اما به درجه کلانشهری ارتقاء یافته است و بدون کمک دولتی بودجه سال ۹۵ را به بیش از ۵۴۰ میلیاردتومان افزایش داده است . 

 

این نکته مهم هم موجب هویت بخشی به مرکز استان خواهد شد و هم موجبات رشد کل استان را فراهم خواهد کرد.

 

در حالی که مرکز استان مازندران تا سال ۹۱ از بسیاری از مراکز استانها و شهرهای دیگر کشور به طرز محسوسی عقب بود در آستانه سال ۹۵ نه تنها در استان مازندران که در استانهای همجوار از جمله سمنان و گلستان هم بی رقیب شده است و طبق گفته کارشناسان حداکثر تا دوسال آینده از شهرداری رشت هم پیشی خواهد گرفت .

 

قابل ذکر است که سرانه بودجه عمرانی شهرداری ساری (نسبت بودجه به تعداد جمعیت شهری) پس از تهران که ۲ میلیون تومان است ،رتبه دوم در کل کشور را با سرانه یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان دارد.

 

امید است که مسئولان استانی ،سیاسیون ، جناها ، و احزاب مختلف استان و به ویژه شهر ساری دست از سیاسی کاری ها و باند بازیهای رایج بردارند و یک صدا از مدیریت جهادی مهدی عبوری حمایت نمایند تا این جوان نخبه مازندرانی به جایگاه شایسته تری در کشور دست یابد./وارش نیوز

 

 

2 نظرات
  1. منتقد دلسوز می گوید

    درود خداوند بر مرد اول ساری …

  2. کاربر می گوید

    خدا خیرش بدهد خداوند اموات ایشان را رحمت کند بار دیگر نام برادران خود را زنده کرد درود بر این جوان ارزشی ارزوی سلامتی برای ایشان داریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.