پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خانه خالی روستایی مازندران ، اقامتگاه مسافران می شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اعلام کرد که از واحدهای مسکونی خالی از سکنه روستاهای این استان به عنوان مراکز اقامتی مسافران استفاده می شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: جان الله عبدی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته گردشگری روستایی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای این منظور دهیاران در حال شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه در روستاهای استان هستند .

 

وی ادامه داد : با شناسایی این واحدها و هماهنگی با صاحبان آنان ، این منازل به عنوان مجموعه اقامتی در اختیار مسافران قرار می گیرد .

 

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت : تمامی هماهنگی برای شناسایی و واگذاری این واحدهای مسکونی به مسافران از طریق دهیاری روستاها انجام می شود .

 

وی خانه های خالی از سکنه را یکی از ظرفیت های مناسب برای اسکان مسافران دانست و ادامه داد : هم اکنون از این بستر و فضا استفاده نمی شود و می بایست از این امکانات برای توسعه زیر ساخت گردشگری استفاده شود .

 

عبدی از آمار دقیقی ازتعداد خانه های خالی از سکنه در روستاهای مازندران ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که با بررسی دهیاران اطلاعات لازم در این خصوص فراهم می شود .

 

حدود ۴۵ درصد جمعیت سه میلیون و ۱۹۹ هزار نفری استان مازندران در در دو هزار و ۹۴۶ پارچه آبادی زندگی می کنند.

 

مازندران دارای یکهزار و ۹۲۰ دهیاری است.

بر اساس آمارهای رسمی دستکم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر هر سال به مازندران سفر می کنند.

 

روستاهای مازندران به خاطر داشتن آب و هوای سالم تر ، برخورداری از تنوع زیست گیاهی و جانوری و زنده ماندن بخشی از آداب و رسوم سنتی از جاذبه های گردشگری استان به شمار می روند

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.