پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سلامت جسمی و روحی سبب تقویت بنیه علمی طلاب می شود

معاون حوزه علمیه مازندران گفت: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب مدارس علمیه استان در نوشهر، تقویت روحیه معنوی و نشاط جسمی طلاب را مهم ترین هدف برگزاری این دوره از مسابقات دانست و خاطرنشان کرد: این معاونت در طول سال برنامه های منظم ورزشی را برای طلاب مدارس علمیه استان تدارک دیده که در مناسبت های خاص برگزار می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به این که دین مبین اسلام برای ورزش، اهمیت ویژه ای قائل است، تصریح کرد: چرا که ورزش، در سلامت جسم و روح و روان بسیار مؤثر است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ورزش، خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد. وی در پایان افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم.

 

حجت الاسلام میرعمادی با توجه به فرمایش رهبری در خصوص این که باید طلاب را به ورزش وادار کرد گفت: سلامت جسمی و روحی طلاب موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.

 

وی در ادامه توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، گفت: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام میر عمادی به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تآکید کرد و اظهار داشت: حضور روحانیت و طلاب در عرصه های ورزش برکات بسیاری به همراه بسیاری خواهد داشت. وی ادامه داد: این دوره از مسابقات با هدف تقویت روحیه و بعد جسمانی طلاب مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره از مسابقات همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، گفت: در این جشنواره ۱۹ تیم فوتسال از مدارس علمیه استان با هم به رقابت می پردازند.

 

وی با بیان این که در مرحله نخست نه تیم فوتسال غرب مازندران به میزبانی شهرستان نوشهر با هم رقابت می کنند، افزود: در این مرحله از بازی ها دو تیم منتخب به مرحله استانی راه خواهند یافت.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که مرحله دوم بازی های فوتسال مدارس علمیه استان نیز طی روزهای آتی به میزبانی یکی از شهرهای شرق مازندران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز ده تیم فوتسال از ده مدرسه علمیه استان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به این که پس از برگزاری مرحله اول و دوم بازی های فوتسال مدارس علمیه مازندران، چهار تیم به مرحله استانی راه خواهند یافت، تصریح کرد: پس برگزاری مرحله نهایی این دوره از بازی های تیم های برتر معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد./رسا

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.