پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع تنگی شریان آئورت به روش آنژیوگرافی در نوزاد ۵۰ روزه

تنگی شریان آئورت نوزاد ۵۰ روزه گرگانی در بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) به روش آنژیوگرافی رفع شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: فوق تخصص قلب اطفال بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل امروز درباره این موفقیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار کرد: رفع تنگی شریان آئورت به روش آنژیوگرافی در یک شیرخوار ۵۰ روزه در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

 

کاظم بابازاده افزود: بیماری قلبی مادرزادی حدود هشت در هزار تولد زنده رخ می‎دهد و تنگی آئورت نزولی یکی از این بیماری‎ها بوده که درصد بسیار کمی از کودکان به آن مبتلا هستند.

 

فوق‌تخصص قلب اطفال بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل تصریح کرد: یک نوزاد شیرخوار ۵۰ روزه گرگانی با تشخیص تنگی بسیار شدید آئورت نزولی و نارسایی شدید قلبی و عفونت ریوی در بخش قلب کودکان بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل بستری شد و تحت درمان طبی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در گذشته تمامی این بیماران باید تحت عمل جراحی برای رفع تنگی شریان قرار می‌گرفتند و تعدادی از آنها دچار عوارض پس از عمل مثل عفونت، خونریزی، پارگی شریان، عوارض عصبی تشنج و در موارد کمی نیز منجر به مرگ می‌شد.

 

فوق‌تخصص قلب اطفال بیمارستان روحانی اضافه کرد: پس از معرفی بالون یک کاتتر که به انتهای آن یک بادکنک متصل است و ماده حاجب متسع می‌شود این بیماران دیگر نیاز به عمل جراحی پیدا نمی‌کنند.

 

وی تصریح کرد: بیمار به علت تنگی آئورت به بخش آنژیوگرافی منتقل شد و پس از آماده‌سازی اولیه و آنژیوگرافی ابتدایی، محل تنگی مشخص شد که بسیار شدید بود به شکلی که فشار خون شیرخوار را شدیدا افزایش و در معرض خطر سکته مغزی قرار داده بود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از اثبات تشخیص بیماری تنگی آئورت، با بالون مناسب باز شد و فشار خون بیمار در حدی که دیگر خطر جدی نداشته باشد کاهش پیدا کرد و کودک با حال عمومی بهتر از قبل به بخش قلب اطفال منتقل شد و در حال حاضر وضعیت مناسبی داشته و درمان طبی ادامه دارد که پس از تکمیل درمان طبی شیرخوار مرخص خواهد شد تا بعدا به‌طور سرپایی تحت پیگیری قرار گیرد.

 

بابازاده در پایان گفت: این‌گونه بیماران در سنین نوجوانی تحت جایگذاری استنت (فنر) از طریق آنژیوگرافی قرار خواهند گرفت تا به‌طور کامل و برای همیشه بیماریشان درمان شود.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.