پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری یک گام دیگر تا تبدیل شدن به قطب پزشکی شمال کشور

چند سال پس از اخذ موافقت وزارت خانه های مختلف و نهادهای مسئول مبنی بر استقرار و راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شهرستان ساری ،این تصور که چنین دانشگاه جوان و تازه تاسیسی بتواند در مدت کوتاهی گوی سبقت را از بسیاری از دانشگاه های معتبر و قدیمی کشور برباید بسیار دور از ذهن می نمود.

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: چند سال پس از اخذ موافقت وزارت خانه های مختلف و نهادهای مسئول مبنی بر استقرار و راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شهرستان ساری ،این تصور که چنین دانشگاه جوان و تازه تاسیسی بتواند در مدت کوتاهی گوی سبقت را از بسیاری از دانشگاه های معتبر و قدیمی کشور برباید بسیار دور از ذهن می نمود.

 

اما با تلاش و کوشش بی شائبه مسئولان و پزشکان متعهد مازندران چنین اتفاقی را در حال حاضر شاهد هستیم که نتیجه همراهی و همدلی مسئولان استان به بهترین شکل ممکن به ثمر نشسته است.

 

دانشگاه جوان علوم پزشکی مازندران امروز در زمره دانشگاه های تیپ یک کشور قرار دارد و طی آخرین تصمیمات اتخاذ شده در وزارت بهداشت و درمان به عنوان قطب دانشگاه های منطقه شمال کشور که شامل دانشگاه های گلستان، گیلان، بابل و سمنان می شود معرفی شده است.

 

این موفقیت چشمگیر حاصل مدیریت صحیح و هدف گزاری منطقی دست اندرکاران امور پزشکی استان بود که ماحصل چنین رویکردی ارتقا جایگاه بهداشت و درمان استان مازندران بوده است. با ادامه روند رو به رشد فعلی و تعامل سازنده اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با مردم و مسئولان استان به ویژه در زمینه ساخت و راه اندازی مراکز درمانی مهم وابسته به دانشگاه در مرکز استان به زودی شاهد تحولات بسیار مهمی در منطقه شمال کشور خواهیم بود.

 

استقرار برخی از مهمترین مراکز درمانی نظیر مرکز قلب مازندران ، مرکز سوانح سوختگی و روانپزشکی مازندران ،مرکز جامع سرطان شمال کشور، ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان شمال (ماهک)، استقرار بخش های منحصر بفرد فوق تخصصی در بیمارستان امام، ساخت مرکز دیالیز و بیمارستان کلیه  و همچنین ساخت بیمارستان مادر(مگا هاسپیتال) هزار تختخوابی منطقه شمال در شهرستان ساری این نوید  را به مردم مازندران و استان های همجوار می دهد که به زودی مازندران علاوه بر تحت پوشش قرار دادن هم استانی ها قادر خواهد بود به استان های همجوار و حتی کشورهای همسایه خدمات مناسب پزشکی ارائه دهد.

 

در این بین نقش ریاست دانشگاه علوم پزشکی دکتر جان بابایی هم بسیار حائز اهمیت است تا همچون گذشته در مسیر تعالی و ارتقاء بهداشت و درمان استان گام های بلند و موثری برداشته شود.

1 نظر
  1. علی علی نژاد تیلکی می گوید

    از زحمات همه عزیزانی که برای پیشرفت استان و به ویژه در امر بهداشت و درمان استان و از جمله ارتقای
    دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران تلاش می کنند تشکر می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.