پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روز «نیما» از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب نشد !

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی مازندران نامگذاری یک روز به‌نام «نیما» در تقویم رسمی بود که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب نشد

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه: احد جاودانی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌ها فعالیت خوبی دارد و جلسات با نظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ شهرستان پیگیر مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی استان هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ جلسه در شهرستان‌ها با ۱۱۷ دستور کار برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی با حضور ائمه جمعه برگزار می‌شود، ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها در تمام جلسات حضور دارند و بررسی نقاط قوت و ضعف این حوزه می‌پردازند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی سال ۹۴ در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی مازندران نامگذاری یک روز به‌نام «نیما» در تقویم رسمی بود که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب نشد.

جاودانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان، ادامه داد: ما مشاهیر زیادی در استان داریم که ناشناخته هستند و باید به آنها پرداخته شود تا مردم نسبت به این مسئله بیشتر آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های علمی و فرهنگی استان دغدغه زیادی برای معرفی مشاهیر استان به مردم دارند، گفت: راه‌های حفظ و تکریم خانواده، عفاف و حجاب، ساماندهی هیئت‌های مذهبی، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، چالش‌ها و فرصت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی پرداخته می‌شود./ فارس

2 نظرات
  1. کاربر می گوید

    هر چقدر که نام اساتید و شعرا و نویسندگان از دایره فرهنگ و بوم شناسی جغرافیایی خارج شود جای ان در نسل نوجوان و جوان ما را مفاهیمی غربی که امروز شاهد ان هستیم پر میکند چه بسیار از هنرمندان و و شعرا که نسل امروزی فارغ از ان است و چه بسیار هنرپیشه غربی و رقاص و رمان نویس را در دل به یاد دارد کاش میشد در معرفی بزرگان کشورمان که کم هم نیستند در شناسایی انها به نسل جوان قدم برداشت که قدم نهادن در این راه فرهنگ سازی بومی و تربیت نسل جوان میباشد با تشکر از شما

  2. بچه محل می گوید

    خبرداریم که نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق هم برای شهرداری تهران مقدور نبود . حالا هم که روز نیما.
    چطور توی چند شهر بزرگ خیابون های به نام شیخ نمر گذاشتید. برای سردار مغنیه قبر نمادین در بهشت زهرا ساختید. اسطوره هایی مثل “نیما” پدر شعر نو پارسی و “دکتر مصدق” از سوی شما تایید نمیشن…..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.