پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوجوان ۱۳ ساله بابلی؛ شگفتی‎ساز مسابقات شطرنج مردان ایران شد +تصویر

دور پایانی رقابت‎های شطرنج قهرمانی مردان کشور در اتفاقی عجیب با صدرنشینی قاطعانه و قهرمانی شطرنج‏باز ۱۳ ساله مازندرانی در تهران به پایان رسید.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مسابقات قهرمانی شطرنج مردان ایران در حالی امروز به پایان رسید که علیرضا فیروزجا نوجوان ۱۳ ساله کشور موفق شد به عنوان قهرمانی رقابت‏های شطرنج مردان کشور در سال ۹۴ دست پیدا و شگفتی این مسابقات لقب بگیرد.

در دور یازدهم و پایانی رقابت‏های قهرمانی کشور مردان که از ساعت ۹ صبح امروز هشتم بهمن آغاز شده بود علیرضا فیروزجای صدرنشین با پیروزی مقابل مازیار باقری برای نخستین بار در تاریخ کشور به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. پس از فیروزجای ۸ امتیازه، آرین غلامی با ۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و پرهام مقصودلو با همین امتیاز سوم شد.

 

نوجوان بابلی در مسابقات شطرنج مردان ایران شگفتی‎ساز شد

در دیگر دیدارهای دور یازدهم پرهام مقصودلو و سید خلیل موسوی به نتیجه تساوی رضایت دادند.دیدار احسان قائم مقامی و نیما جوانبخت، رقابت پوریا درینی و سید جعفر خمیسی و مسابقه شاهین لرپری زنگنه و امید نوروزی با نتیجه تساوی به پایان رسید و آرین غلامی نیز مسعود مصدق پور را شکست داد.

پنج نفر نخست رقابت‎های قهرمانی کشور شامل علیرضا فیروزجا، استاد فیده آرین غلامی، پرهام مقصودلو، استاد بزرگ احسان قائم مقامی و استاد بین المللی شاهین لرپری زنگنه به المپیاد شطرنج ۲۰۱۶ باکو اعزام می‎شوند.

این شگفتی در حالی رقم خورد که استان مازندران در گذشته نیز با معرفی چهره‎های مستعد و شگفتی‎آفرین در مسابقات ملی و بین‎المللی توان ذهنی و علمی فرزندان خود را به اثبات رسانده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.