پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌های من اقتصاد محور است نه سیاست محور

نمی‌توانیم شعار بدهیم که همه چیز گل و بلبل است به همین خاطر نظر بنده این است که برنامه‌های دولتمردان در مازندران به خاطر ناهمخوانی قوانین با شرایط خاص مازندران و تفاوت اقلیمی آن با سایر استان‌ها توقف دارد و ثمر نمی‌نشیند/ می‌خواهم بحث‌های جدیدتری در استان مطرح شود که شاید کار سختی نیز باشد چون عموما بحث‌ها چالش برانگیرند

3

 

پایگاه خبری چهاردانگه: علی بابایی کارنامی بر اساس تجارب مدیریتی که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، تشکل‌ها و NGOهای مختلف دارد یکی از کارشناسان و صاحب‌نظران در عرصه اقتصادی است که این ادعا را سال‌ها در حوزه عمل نیز ثابت کرده است.

 

وی از بدو استخدام در صنعت چوب و کاغذ مازندران، به عنوان رئیس شورای اسلامی کار در هیات مدیره شوراهای اسلامی کار مازندران و تشکل‌های کارگری در استان مشغول به خدمت شد و در طول این سال‌ها با آشنایی و اجرای برنامه‌های کلان و کشوری بر حسب مقتضیات زمان وبرنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه، تجربیات خوبی کسب کرده و در زمینه تشکل‌های کارگری نیز حضوری فعال داشته است.

 

پس از آن به عنوان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهم درستی در بخش تعاون، اقتصاد بخش خصوصی و دولتی پیدا کرد بنابراین می‌توان با اطمینان گفت از آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌های اصناف آگاهی کامل دارد.

 

 

باید به جای شعارهای سیاسی، برنامه‌های اقتصادی داشت

 

علی بابایی کارنامی با تجربه و شناختی که از حوزه اقتصادی به خصوص در مازندران دارد، عمده مشکلات این حوزه را در قانونگذاری می‌داند.

 

علی بابایی کارنامی: رتبه مازندران از حیث اقتصادی رتبه مطلوبی در سطح کشور نیست. برای استانی که از این میزان مواهب خدادادی بهره‌مند است نباید تا این حد با معضل بیکاری مواجهه باشد. شعار سیاسی دادن فریب افکار عمومی است. باید به جای شعارهای سیاسی، برنامه‌های اقتصادی داشت.

 

وی با عنوان این مطلب که شاخص بهبود فضای کسب و کار که شاخص بسیار مهمی در واکافی پیشرفت یک استان از لحاظ رشد اقتصادی، رشد توسعه‌ای و … است، جایگاه مازندران را در میان استان‌های کشور در رتبه سی ام دانست و دلیل آن اشکال در زیرساخت قوانین در مازندران دانست که به سمت توسعه در استان نیست.

 

مدیر کل سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: بنابراین نمی‌توانیم شعار بدهیم که همه چیز گل و بلبل است به همین خاطر نظر بنده این است که برنامه‌های دولتمردان در مازندران به خاطر ناهمخوانی قوانین با شرایط خاص مازندران و تفاوت اقلیمی آن با سایر استان‌ها توقف دارد و ثمر نمی‌نشیند.

 

نگاه ما نگاه کوچه بازاری نیست

 

بابایی کارنامی با اشاره به تجربیات و اندوخته‌هایش در این زمینه گفت: گمان می‌کنم می‌توانم در رفع نواقص این قوانین یاری رسان باشم و می‌خواهم بحث‌های جدیدتری در استان مطرح شود که شاید کار سختی نیز باشد چون عموما بحث‌ها چالش برانگیرند.

 

وی تصریح کرد: نگاه ما نگاه کوچه بازاری نیست که مثلا چرا مدیر ما ساروی نیست بلکه نگاه عمیق و چالشی است که باید بدانیم کجا هستیم برنامه‌های ما چیست و به چه اهدافی می‌خواهیم دست پیدا کنیم برای همین است که اعتقاد دارم نامزدهای مجلس باید از قبل برنامه داشته باشند و هدفگذاری کنند تا مشکلات استان با رفع قوانین بهبود یابد.

 

 

علی بابایی کارنامی در توضیح ظرفیت‌های موجود برای بهبود فضای کسب و کار، گفت: ظرفیت‌های متفاوتی در استان وجود دارد ولی استفاده نمی‌شود مثلا در حوزه کشاورزی، اینکه کشاورز بذری بکارد و برداشت کند که به بهبود کسب و کار منجر نمی‌شود. کشاورز به امکانات و خدماتی نیاز دارد که امنیت شغلی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات یارانه‌ای، پشتوانه قانونی و حمایت در مواقع حساس دارد. اگر کشاورزان مازندران از امکانات و خدمات لازم برخوردار شوند دیگر دچار یاس و نامیدی نمی‌شوند و زمین‌های کشاورزی خود را برای رفع نیازهای زندگی و تغییر مشاغل نمی‌فروشند یا تغییر کاربری نمی‌دهد برای همین است که بنده معتقدم نیاز است قوانین مازندران متفاوت از قوانین سایر استان‌ها، کرمان، سمنان و… باشد.

 

اقتصاد مقاومتی باید در عمل اجرا شود/ در اقتصاد مقاومتی باید از منابع داخلی در حد شایسته استفاده کرد

 

وی اضافه کرد: ارزش افزوده‌ای که در کل کشور در مقابل اقتصاد مقاومتی مطرح است، بخش بزرگ آن غذا و مواد غذایی است یعنی اگر استکبار بفهمد نیاز ایران به مواد غذایی بیشتر شده فشارها و تحریم‌ها افزایش می‌یابد که راهکار این موضوع نیز ایجاد قوانین مناسب است.

 

 

بابایی افزود: کاش انتخابات مجلس به گونه‌ای پیش می‎رفت که در کشور و به ویژه مازندران، نامزدهای مختلف برنامه ارائه دهند که چکار می‌خواهند انجام دهند آیا می‌خواهند فقط حرف بزنند و برای کسب قدرت با احساسات مردم بازی کنند اگر چه قدرت واقعا لذت بخش است بنده که مدیرکل تعاون بودم با آنکه اصلا اهل تشریفات نیستم اما برای هر انسانی اینکه برای همه قابل احترام باشد، لذت بخش است چون انسان ذاتا این فضا را دوست دارد و از کسب قدرت لذت می‌برد و همین عامل موجب می‌شود برخی برای دستیابی به قدرت بیشتر، جهت حضور در مجلس دست به هرکاری بزنند.

 

تاسیس فرودگاه به صورت شهر به شهر توسعه ایجاد نمی‌کند

 

بابایی کارنامی پیرامون زیرساخت حمل و نقل و فرودگاه ودریا و ریل حوزه‌ی مازندران گفت: در بحث زیرساخت‌ها مشکلات اساسی در استان وجود دارد. بخشی از سیاستگذاری‌ها در گذشته اشتباه بوده که یکی از نتایج منفی آن ترافیک است. مثلا یکی از مشکلات فرودگاه ساری این است که هواپیما ندارد چون مسافر ندارد. مثلا کسی که بخواهد از آمل با هواپیما برود تهران، باید ترافیک ۵/۲ ساعته‌ی آمل- ساری را طی کند. آیا از همان طرف به تهران برود بهتر نیست؟ پس با فراهم نبودن زیرساخت‌ها و بروز ترافیک، عملا فرودگاه دشت‌ناز، مورد استفاده مردم ساری و میاندورود است و همین عاملی شده که برخی نمایندگان به دنبال فرودگاه‌های دیگر باشند که این امر اشتباه در اشتباه است.

 

 

وی ادامه داد: اینکه منابع مالی را بیاوریم شهر به شهر فرودگاه بزنیم جای دوری نمی‌رود اما توسعه ایجاد نمی‌کند مگر چند درصد مردم از هواپیما استفاده می‌کنند که ما بخواهیم این چند درصد اندک را بین شهرها تقسیم کنیم این سیاستی اشتباه است می‌توانیم بجای این کار می‌توانیم با ایجاد اتوبان‌های جدید و مناسب‌سازی راه‌ها از ترافیک موجود بکاهیم مثلا بزرگراهی از گلوگاه تا نور احداث شود یا اقداماتی دیگر. نماینده‌ای که می‌خواهد مثلا صدمیلیارد برای احداث فرودگاه هزینه کند می‌تواند با همکاری نمایندگان دیگر ۲۰۰ میلیارد برای احداث بزرگراه شرق به غرب از ترافیک موجود بکاهد و فرودگاه هم استفاده استانی می‌شود که هر کدام به نوبه خود در توسعه استان تاثیرگزارند. این مسئولیت و ماموریت همه نمایندگان مازندران است که نیاز است دست به دست هم دهند.

3 نظرات
  1. رضا می گوید

    تا انجایی که ما شناخت داریم ایشان اصلا حرف این کارها نیست فقط رو خوانی میکنند از طرحها و خواسته های ذهنی خودشان متاسفانه انتخاب نمایندگی بیشتر به ایل و قبیله شده تا واقعیت جامعه

  2. محمد می گوید

    تمام این حرفها شعار است کجاست عمل

  3. کاملیا می گوید

    داشتن جنبه چیز خوبیه
    نمیشه یک شبه رهه صد ساله رو رفت
    اگر ایشون نماینده بشند شک نکنید برای ریاست چمهوری هم کاندید میشن
    کی به کیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.