پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش باران و کاهش محسوس دما در مازندران

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: برای امروز با توجه به استقرار جریانات شمالی کماکان بارش‌هایی را به‌ویژه در مناطق غربی استان شاهد هستیم.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: احمد اسدیٰ  امروز  اظهار کرد: پس از استقرار جریانات گرم جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما در سطح مازندران که در برخی مناطق طی دوره آماری کم‌سابقه بوده؛ از عصر روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه با نفوذ سامانه پرفشار بر روی سواحل جنوبی دریای خزر و شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی شاهد ابرناکی و افزایش ابر و از سمت غرب استان به‌تدریج شاهد بارندگی بودیم.

 

وی با اشاره به روند کاهشی دمای هوای مازندران و مواج شدن دریای خزر، بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی؛ برای امروز با توجه به استقرار جریانات شمالی کماکان بارش‌هایی را به‌ویژه در مناطق غربی استان شاهد هستیم که به‌تدریج از اواخر روز با تضعیف این جریانات و حرکت به سمت شرق انتظار داریم از ناپایداری یا ابرناکی آسمان کاسته شود.

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است برای روز‌های جمعه و شنبه آسمان استان عمدتا به صورت نیمه‌ابری شود که در غرب استان در برخی ساعات افزایش ابر و احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده وجود دارد.

 

اسدی یادآور شد: با توجه به نفوذ سامانه بارش‌زا از اوایل هفته آینده در کشور، انتظار داریم این سامانه آسمان مازندران را به‌تدریج تحت تاثیر قرار دهد که از روز یک‌شنبه شاهد بارش‌هایی در سطح استان هستیم.

 

وی با اعلام اینکه دمای هوا با توجه به افزایش دما در روز گذشته از روز پنج‌شنبه نسبت به روزهای قبل کاهش محسوس خواهد داشت، اضافه کرد: تغییرات دمایی چندانی برای روزهای آینده پیش‌بینی نمی‌شود.

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان درباره وضعیت دریا، گفت: دریا روز پنج‌شنبه مواج و روز جمعه به صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.