پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمادگی داریم ساری را به شهر هوشمند تبدیل کنیم

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این آمادگی را داریم ساری را به شهر هوشمند تبدیل کنیم و فضا باید برای بخش خصوصی فراهم شود چون دولت در این حوزه‌ها منبع مالی ندارد.

0

 

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مرتضی براری بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی طرح جامع شهرستان هوشمند ساری که در سالن اجتماعات فرمانداری مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: به‌دلیل هوشمند نبودن سیستم تولید در کشور، تلفات بسیاری در حوزه برق داریم.

 

وی با اشاره به اتلاف ۱۶ درصدی در انرژی برق که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است، افزود: اگر از سیستم هوشمند استفاده کنیم، تلفات در حوزه‌های مختلف انرژی هم کاهش می‌یابد.

 

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه نظام اسلامی، اشتغال است، گفت: ورود به حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، اشتغال‌زایی به همراه دارد و می‌توان کسب و کار ایجاد کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه کار در حوزه فناوری ارتباطات، نیازمند اعتبارات کشوری نیست، تصریح کرد: مردم حاضر هستند در برابر دریافت خدمات، هزینه پرداخت کنند.

 

براری با بیان اینکه در ساری از زیرساخت‌های خوبی برخوردار هستیم، ادامه داد: روستاهای ساری از آخرین فناوری‌های اینترنت برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم با همکاری شهرداری و برخی اپراتورهای بزرگ، شرکت بزرگی تأسیس شود و شبکه زیرساخت داخل شهر را توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: زیرساخت اینترنت در مازندران از وضعیت خوبی برخوردار است.

 

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۱۹ دانشگاه در ساری برای ما گنج است، تصریح کرد: نیروی انسانی، موتور محرک در حوزه فناوری اطلاعات است چون با ۵ میلیون تومان می‌توان اشتغال‌زایی کرد.

 

این مسئول با اشاره به علاقه‌مندی مردم ساری به حوزه فناوری اطلاعات است، افزود: مردم ساری با فناوری اطلاعات عجین هستند و ضریب نفوذ موبایل در این استان ۱۰۲ درصد است که نشان از علاقه‌مندی مردم به این حوزه است.

 

براری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه به فضای مجازی، گفت: فضای مجازی خانه دوم ما است و در حوزه فناوری اطلاعات می‌توان از قابلیت‌های اقتصادی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات می‌تواند باعث توانمندسازی همه حوزه‌ها شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری هم به این حوزه اعتقاد و توجه ویژه دارد و در برنامه ششم توسعه هم مورد توجه است.

 

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تأثیر فناوری اطلاعات بر بانک‌داری، ادامه داد: کاهش هزینه خدمات که امروز بر روی موبایل انجام می‌شود کاهش یافته و همچنین بهره‌وری را افزایش داده است.

 

این مسئول با بیان اینکه باید با ارائه خدمات و جذب منابع، به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی نه‌تنها کاهش تخلفات را منجر می‌شود بلکه فضایی برای توسعه اقتصادی است.

 

براری با اشاره به کسب درآمد از طریق محتواآفرینی در فضای مجازی، اضافه کرد: کسب و کارهایی در فضای مجازی شکل گرفته که درآمدهای بسیاری دارند و موبایل هم به پنجره واحد همه خدمات تبدیل شده و مردم علاقه‌مند هستند خدمات را روی موبایل دریافت کنند.

 

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این آمادگی را داریم ساری را به شهر هوشمند تبدیل کنیم و فضا باید برای بخش خصوصی فراهم شود چون دولت در این حوزه‌ها منبع مالی ندارد./فارس

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.