پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۷۶ کیلوگرم موادمخدر در قائم‌شهر کشف شد

فرمانده انتظامی قائم‌شهر درباره جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در سطح شهرستان، گفت: ۱۷۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در مدت ۱۰ ماه گذشته کشف و حدود ۴۶۳ نفر دستگیر شده‌اند، که متوسط سن‌ دستگیر شدگان بین ۲۲ تا ۲۵ سال بوده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمدعلی اتباعی‌طبری عصر امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: برای رسیدن به امنیت، کنترل ترافیک تقاطع‌ها، خدمت‌رسانی و برای ضبط و ذخیره‌سازی وقایع شهرستان نیاز مبرم به نصب دوربین در سطح شهر است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر افزود: با استفاده از دوربین‌های مداربسته به شکل شبانه‌روزی بسیاری از مشکلات موجودی که مأموران انتظامی برای پیگیری یک جرم دارند، برطرف می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای کشور دوربین مداربسته برای ارتقای امنیت و کمک به مأموران پلیس، نصب می‌شود،اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای مازندران نیز، دوربین‌های مورد نیاز در سطح شهر نصب شده است.

 

طبری با بیان اینکه نصب دوربین‌ در سطح شهر سبب، کاهش تردد پلیس و کنترل بهتر فضاهای شهری است، یادآور شد: شهرستان قائم‌شهر با تراکم جمعیتی مواجه است، و به همین دلیل باید در سطح شهر دوربین‌های مداربسته نصب شود، اما با توجه به درخواست‌های مکرر پلیس، تاکنون نصب دوربین در سطح شهر، محقق نشده است.

 

فرمانده انتظامی قائم‌شهر با اشاره به اینکه شورای شهر قائم‌شهر برای خرید و نصب دوربین‌های مورد نیاز در سطح شهر، تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است، خاطرنشان کرد: اگر شورای شهر، سالی دو دوربین در نقاط پر حساس و پر تردد نصب می‌کرد، اکنون در بسیاری از نقاط شهر دوربین مداربسته نصب بود.

 

وی درباره جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در سطح شهرستان، تصریح کرد: در مدت ۱۰ ماه گذشته ۱۷۶ کیلوگرم موادمخدر کشف و حدود ۴۶۳ نفر دستگیر شده‌اند، که متوسط سن‌ دستگیرشدگان بین ۲۲ تا ۲۵ سال بوده است.

 

طبری با تأکید بر اینکه عمده فعالیت خرده‌فروشان موادمخدر، در اطراف مدارس متوسطه و بین دانشجویان است، اضافه کرد: موادمخدر صنعتی به شکل غیراستاندارد تهیه می‌شود و بسیار خطرناک است، که امروزه مورد استفاده جوانان قرار می‌گیرد.

 

وی با هشدار به والدین که باید فرزندان خود را کنترل کنند، بیان کرد: موادمخدر صنعتی پس از مصرف، قدرت بدنی فرد را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد و در روز‌های ابتدایی مصرف، هیچ علائم خاصی ندارد اما شش ماه تا یک سال، بافت سلول‌های بدن تخریب می‌شود و اثرات تخریبی خطرناکی در فرد ظاهر می‌شود.

 

فرمانده انتظامی قائم‌شهر در پایان گفت: در چند روز اخیر دستگیری باند سه نفره سرقت منازل که شامل دو مرد و یک زن غیربومی بودند توسط مأموران انتظامی قائم‌شهر انجام شد، و از آنها مقادیر بسیاری اموال مسروقه، کشف و ضبط شده است.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.