پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تامین اجتماعی در مازندران ۳۵۰ میلیارد تومان مطالبات دارد/ تسریع خدمات دولت الکترونیک

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه آماده همکاری با واحدهای تولیدی در چارچوب قانون هستم، گفت: در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان مطالبات از واحدهای مختلف داریم.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سید علی‌اصغر محمودی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران با موضوع حسابرسی تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی است و بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور و در خاورمیانه است، اظهار کرد: تامین اجتماعی در ایران امروز به صورت مستقل اداره می‌شود، ولی در سایر کشورها دولت‌ها به کمک بیمه‌ها می‌آیند.

 

وی در ارتباط با قرار دادن بخش‌نامه و سلسله قوانین تامین اجتماعی در اختیار تولیدکننده، افزود: بیش از یک‌هزار بخش‌نامه برای اجرای قوانین در تامین اجتماعی وجود دارد و کارفرمایان هر زمان که برای دریافت قوانین و مقررات اقدام کردند همکاران ما آمادگی دارند تا این قوانین به صورت کامل در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد، از طرفی همه قوانین و مقررات این نهاد در سایت منتسب به این نهاد موجود است.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با اعلام اینکه همه بخش‌نامه‌های تامین اجتماعی در سایت این سازمان وجود دارد، تصریح کرد: امکان دسترسی به آیین‌نامه‌ها و مقررات برای گیرندگان خدمت تامین اجتماعی وجود دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات تامین اجتماعی برای اجرای دولت الکترونیک در این سازمان، افزود: بیش از ۱۳۰ هزار نفر از خدمات الکترونیک تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

این مسئول در ادامه از آمادگی تامین اجتماعی برای در اختیار قرار دادن دغدغه‌های قانونی این سازمان به کارفرمایان خبر داد و یادآور شد: تولیدکنندگان در صورتی که تقاضا داشته باشند که آیین‌نامه‌ها و قوانین را آموزش ببینند این آمادگی در اداره‌کل تامین اجتماعی مازندران وجود دارد.

 

محمودی درباره تعطیل شدن عملیات حسابرسی برخی از تولید‌کنندگان حاضر در جلسه مطرح کردند، افزود: تعطیل شدن حسابرسی منع قانونی دارد.

 

وی در ارتباط با مشکلات بازرسی در تامین اجتماعی گفت: طی مدت دو سالی که در این استان حضور دارم یک مورد مستند درباره مشکلات مربوط به بازرسی دریافت نکردم.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران در ارتباط با برخورد سلیقه‌ای مسئولان تامین اجتماعی با برخی از تولیدکنندگان بیان کرد: این موضوع مورد انتقاد بنده نیز هست، تلاش داریم که نسبت به برخورد سلیقه‌ای را کاهش دهیم و در همین ارتباط به مدیران و کارکنان تامین اجتماعی هشدارهای لازم داده شد، دغدغه ما تکریم ارباب‌رجوع است.

 

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه بنده موظف به اجرای قوانین هستم، یادآور شد: ولی در اجرای قوانین با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد،باید انعطاف‌پذیری به خرج داد و در بسیاری از موارد در کنار تولیدکنندگان قرار گرفتیم تا تنش اجتماعی در استان ایجاد نشود.

 

وی با بیان اینکه همه هم و غم ما حمایت از تولیدکنندگان است، اضافه کرد: تامین اجتماعی در مازندران از همه ظرفیت قانونی خویش برای کمک به تولیدکنندگان استفاده می‌کند.

 

 محمودی در ادامه با اعلام اینکه ماهانه باید ۱۴۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت کنم، یادآور شد: تامین اجتماعی رقم ۳۵۰ میلیارد تومان از واحدها و ارگان‌ها طلب دارد که برای یکی از ارگان‌ها هر زمان مراجعه کردیم اعلام کردند که دچار مشکل مالی هستند.

 

 وی با بیان اینکه تعامل بیش از حد مدیریت تامین اجتماعی با کارفرمایان باعث شد که میزان مطالبات ما افزایش پیدا کرد، گفت: برای رفع مشکلات تولیدی بیشترین تعامل را با واحدهای تولیدی داریم.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه براساس شاخص باید یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان دریافتی داشته باشیم، افزود: مبالغ دریافتی تامین اجتماعی برای هزینه‌های جاری سازمان هزینه می‌شود از طرفی ماهانه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان نیز علاوه بر دریافتی استان از مرکز به استان برای تامین هزینه‌های جاری تزریق می‌شود.

 

وی در پایان گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان باید ماهانه حق بیمه پرداخت کنند که به دلیل همکاری این نهاد با ارگان‌ها موفق به وصول همه مطالبات خودمان در پایان ماه نمی‌شویم./فارس

 

علی اصغر محمودی مدیر کل تأمین اجتماعی استان مازندران مازندران از روستای قلعه سر بخش چهاردانگه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.