پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار افزایش دما در مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش دما و وزش باد گرم تا صبح جمعه ، به پرهیز از روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع تأکید کرد .

0
 
 
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به گزارش اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش دما و وزش بادگرم تا صبح جمعه ۲۵ دی، به پرهیز از روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع تأکید کرد.
 
 
علی اصغر احمدی با بیان اینکه به پیش بینی گزارش هواشناسی مازندران، در این مدت وزش باد گرم در ارتفاعات شدت بیشتری خواهد داشت افزود: این سامانه از ظهر جمعه با فعالیت جریانات سطح زمین و شمالی شدن آن، تغییر می کند که تا صبح شنبه ابری شدن آسمان، وزش باد نسبتاً شدید، مواج شدن دریا، بارش باران و برف در ارتفاعات، کاهش دما و مه آلود شدن جاده های کوهستانی را شاهد خواهیم بود.
 
 
وی گفت: هم استانی ها و مسافران در شرایط ناپایداری جوی با احتمال مه آلود و لغزنده بودن  راههای مناطق کوهستانی، هنگام تردد با رعایت نکات ایمنی و کسب آگاهی از مسیر، پوشاک گرم ، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
 
 
احمدی همچنین با اشاره به مواج بودن دریا از ظهر جمعه تا صبح شنبه، به پرهیز از ماهیگیری و تردد شناورهای سبک تفریحی نیز توصیه کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.