پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرواز با شکوهِ مادر ساداتِ «چاشمی» در یک روزِ عجیب+عکس

«سید زین العابدین»و «سید جمال الدین» فرزندانِ رزمنده‌ی بسیجی «سید محمد نبوی چاشمی»، هر دو در سومین شب از «عملیات کربلای۵» بال در بال ملائک گشودند. مادرشان، درست ۲۹ سال بعد به آنان ملحق شد.

5

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مادری که دو پسرش در یک روز و دست در دست هم به شهادت رسیده بودند، درست در سال ‌گشتِ شهادت آنان، به دیدارشان شتافت.

 

۱۴۲۵۰۱۳_۳۵۶

روز گذشته، بانو حاجیه خانم «نبوی» مادر شهیدان «سید زین العابدین نبوی» و «سید جمال الدین نبوی» در بیست و نهمین سال‌گشت شهادت فرزندانش، جان به جان آفرین تسلیم نمود و به دیدار فرزندانش شتافت.

«سید زین العابدین نبوی»(متولد ۱۳۴۵ شمسی) و «سید جمال الدین نبوی»(متولد ۱۳۴۸ شمسی) فرزندانِ رزمنده‌ی بسیجی «سید محمد نبوی چاشمی»، هر دو به تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، در سومین شب از «عملیات کربلای۵» در منطقه‌ی عملیاتی «شلمچه» بال در بال ملائک گشودند.

 

شهید زین العابدین نبوی

موضوع پیروی از ولایت فقیه را خوب شناخته بود و به همین خاطر شهید زین العابدین نبوی در وصیت نامه اش نوشت : …‌ اگر مسئله امامت و ولایت و اسلام در میان نبود، چه کسی می‌توانست مرا مجبور کند تا به سوی جبهه بروم؟ … با جرأت می‌گویم که اگر اطاعت از حضرت امام نبود، هیچ قدرتی نمی‌توانست وادارم کند تا به سوی میدان‌های نبرد سفر کنم …

۷۷۸۷۲۵۳۴۸۳۵۲۷۸۲۹۹۸۶۴

در جای دیگری خطاب به همسرش می نویسد : ‌ … همسرم هر چند مدت کوتاهی با شما نبودم و کلّ مدت ازدواج ما سه ماه ونیم تجاوز نمی کند امّا شما شرائط را حساب کنید و صحبت های امام را مقداری تحلیل کنید که می فرماید رفتن به جبهه واجب کفائی است و امام حجت را بر ما تمام کرده و ما هم این را یک تکلیف و امری واجب  بر خود ما می دانیم و جهت ادای این دین به جبهه ها آمدیم…

بالاخره شهید زین العابدین پس از اطاعت حقیقی از ولی امر زمان به جبهه ها آمد و خداوند نیز او را لایق شهادت دانست و به این فیض بزرگ نائل کرد.

 

هوای امام رضا (علیه السلام) کرده بودم . اصرار روی اصرار  که سید بیا با هم بریم مشهد پابوس امام رضا)علیه السلام) ؛ یه نگاه بهم کرد و گفت : « خیلی دوست دارم بیام ولی همون سفر قبلی هم که قسمت شد خدا رو شکر. این بار قصد کردم برم کربلا زیارت امام حسین (علیه السلام » .

وقتی شهید شد هنوز یاد حرفش بودم . غصم بود که نتونست بره کربلا، اما وقتی وصیت نامه اش رو دیدم دلم آروم گرفت .

توی وصیت نامه اش نوشته بود : «  موفق نشدم قبر شش گوشه ی آقا را زیارت کنم ؛ اما توفیق نصیبم شد که خود آقا ابا عبدالله (علیه السلام) را زیارت کنم .»

نام : سید زین العابدین 

نام خانوادگی : نبوی

نام پدر : سید محمد مهدی    

شغل : پاسدار

تاریخ تولد : ۲۰/۶/۴۵

سن : ۲۰  سال

محل شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : ۲۱/۱۰/۱۳۶۵

کربلای ۵

 

 **********************************************************

زندگینامه شهید سید جمال الدین نبوی

 

 

حسرت حزن‌انگیز قرآن سید محمدمهدی به فضای خانه معنویتی خاص بخشیده بود برگهای پائیزی هر لحظه به زمین می‌افتادند، که صدای گریه جمال‌الدین با صدای قرآن پدر درهم آمیخت.

پدر در پشت قرآن نوشت در سال ۱۳۴۹ خداوند هدیه‌ای زیبا را به ما عطا فرمود. سید جمال‌الدین کودکی را در روستای چاشم شهرستان مهدی شهر گذراند. از کودکی به حفظ آیات الهی همت گماشت.

در همین زمان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و سید شاد و مسرور به همراهی بسیجیان غیور به دفاع از دستاوردهای انقلاب روی آورد.

 سال ۱۳۶۳ دوره راهنمایی را به پایان رساند تابستان سال ۱۳۶۴ آموزشهای رزمی را در پادگان شهید کلاهدوز شهمیرزاد سپری کرد سال اول دبیرستان را در رشته تجربی در دبیرستان دهخدا شهرستان سمنان گذراند.

حضور برادرش سید زین‌العابدین در کنار او و همراهی‌اش در جلسات بسیج باعث شد، به فرهنگ ایثارگری علاقمند گردد.

سید علی‌رغم حضور دو برادر و پدرش در جبهه راهی دیار نور شد و برای مدتی در گردان رزمی و خط ‌‌‌‌‌شکن امام رضا (ع) از تیپ ۱۲ قائم آل محمد (ص) جنگید دزفول، جاده خندق، جزیره مجنون، شلمچه هریک ردپایی از گامهای استوار جمال را در صفحه تاریخ رشادت سربازان روح‌الله (ره) ثبت کردند.او بعد از شرکت در عملیات کربلای ۴ در عملیات کربلای ۵ حاضر شد و در روز بیست و یکم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ دست در دست برادرش زین‌العابدین در سن ۱۹ سالگی به دیدار حق شتافت.

منبع:کتاب صحیفه عروج عاشقان 

نام : سید جمال الدین

نام خانوادگی : نبوی

نام پدر :   سید محمد مهدی

شغل : دانش آموز

تاریخ تولد : ۲۰/۶/۱۳۴۶

سن :   ۱۹ سال

محل شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : ۲۱/۱۰/۶۵

عملیات کربلای ۵

5 نظرات
  1. حسینی می گوید

    خداوند انشا الله روح این مادر بزرگوار را با حضرت زهرا مشهور بفرماید. مادر شهید ما شرمنده ایثار و صبر شما هستیم.
    هر آنچه داریم به برکت خون فرزندانتان می باشد.

  2. علی می گوید

    خداوندا ما را در دنیا و آخرت شرمنده شهدا نفرما.انشا الله روح این مادر شهید با ائمه هدی مشهور شود.

  3. علی می گوید

    خداوند انشا الله روحش را با حضرت زهرا قرین فرماید.

  4. کیاسری می گوید

    شهدا شرمنده ایم. ما بعد از شما چه کردیم.
    روبروی عکس شهید ” عکس شهید” عمل کردیم.

  5. یاور ولایت می گوید

    ما سینه زدیم و بی صدا باریدند
    از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند

    ما مدعیان صف اول بودیم
    از آخر مجلس، شهدا را چیدند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.