پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محوطه باستان شناختی وستمین چهاردانگه در فهرست آثار ملی ثبت شد

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گفت: محوطه باستانی شناختی وستمین چهاردانگه در فهرست آثار باستانی کشور ثبت شد.

2

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گفت: محوطه باستانی شناختی  وستمین چهاردانگه  در فهرست آثار باستانی  کشور ثبت شد.

 

وی افزود: در جریان عملیات حفاری به‌منظور انتقال خط لوله گاز از دامغان به نکا، در مرتع لت سر در سه کیلومتری  شمال روستای وستمین بخش چهاردانگه محوطه‌ای باستانی نمایان شد که بعد از انجام تحقیقات و کاوش مشخص شد، این محوطه بقایای یک گورستان  دوره اشکانی می باشد. بلافاصله موضوع به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع رسانی شد.

 

امینی اضاقه کرد: گروه باستان شناسی به سرپرستی دکتر شریفی با استقرار در محل اقدام به حفاری و پژوهش در این محوطه باستانی  ارزشمند پرداختند و نتایج ارزشمندی حاصل شده است.سفالینه، ابزار جنگی، سرپیکان، سرنیزه، شمشیر، اشیای تزیینی، گوشواره، دست‌بند، گردنبندهای مهره‌ای از یافته‌های دیگر این گروه باستان‌شناسی بوده است.

 

بخشدار چهاردانگه در باره ثبت این آثار ارزشمند  گفت:  با پیگیری های انجام شده از سوی منطقه و استان، طی نامه ای به شماره ۳۱۳۳۸ مورخه ۸ مهر ماه  ۱۳۹۴از سوی دکتر سلطانی معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اعلام شده است که؛« اثر فرهنگی تاریخی محوطه باستان شناختی وستمین با قدمت دوره اشکانی در بخش چهاردانگه، دهستان چهاردانگه، سه کیلو متری شمال روستای وستمین، مرتع لت سر در فهرست آثار ملی ثبت شده است و این مکان سایت موزه بخش چهاردانگه اعلام شده است.»

 vestemin (3)

 

vestemin (9) 

vestemin

2 نظرات
  1. به تو چه! می گوید

    واسه ملت چه نفعی داره؟؟؟؟؟ مردم منطقه بیکارن،امکانات ندارن،تو این زمینه ها نامه بزنین تلاش کنین نه آثار فرهنگی و تاریخی که منفعت واسه دولته نه ملت.درآمد که نباشه فرهنگ و تاریخ به چه کار میاد؟؟!!!!……….

  2. علی محمد جعفری سنوری می گوید

    جناب اقای بخشدار امینی و شوراهای بخش در خصوص شورای اسلامی روستای سنور واختیارات انها با توجه به اولویت دو نفر از شوراها در تصمیمات در خصوص انتخاب ریس و نایب ریس باتوجه به ماده وتبصره فوق الذکر شوراهای اسلامی خواهشمند است نسبت به موارد فوق پیگیری های قانونی را مبذول فرمایید ماده ۱۲ :
    جلسات شورا با حضور حداقل ۲ نفر در شوراهای دارای ۳ عضو تشکیل می‌شود و تصمیمات آن با رأی اکثریت مطلق حاضرین معتبر خواهد بود.
    تبصره : حداقل آرای لازم برای تصویب تصمیمات در جلساتی که که با ۳ و یا ۲ نفر تشکیل می‌یابد دو رأی می‌باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.