پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قطع ۶ درخت کهنسال در مدارس قائم‌شهر به دلیل کمبود بودجه!+ تصاویر

شش درخت کهنسال به دلیل کمبود بودجه در یکی از مدارس روستایی شهرستان قائم‌شهر قطع شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، مدرسه دو شیفته ابوریحان و والفجر روستای حاجیکلا در بالاتجن قائم‌شهر قرار دارد.

 

۶ اصله درختی که در سال ۱۳۶۲ در حیاط مدرسه دو شیفته ابوریحان و والفجر روستای حاجی‌کلا کاشته شده بودند در روز جمعه مورخه ۴ دی‌ماه ۹۴ به دلیل کمبود بودجه مدرسه، این به طور کامل بریده شدند.

 

این ۶ اصله صنوبر توسط آموزش و پرورش به مزایده گذاشته شد و ۵ تن چوب از آن به دست آمد.

 

این درختان صنوبر به‌دست بچه‌های ابتدایی در سال ۱۳۶۲ کاشته شد و تا امروز هر درخت به بلندی ۲۰ متر بود که به همراه محیط مدرسه، خاطرات روزهای سخت بچه‌های روستای دهستان بالاتجن را یادآوری می کرد و امروز بعد سه دهه به دلیل کمبود بودجه برای همیشه از بین رفت.

 

سید محمد رسولی رئیس آموزش و پرورش قائم‌شهر در گفت‌و‌گو ایسنا در خصوص علت بریده شده این درختان کهنسال قدیمی که می توانست به عنوان میراثی ماندگار برای آیندگان باقی باشد، گفت: مدیر مدرسه دو شیفته ابوریحان و والفجر روستای حاجیکلا با مجوز آموزش و پرورش این درختان را قطع کرد.

 

وی افزود: هیچ مدرسه ای بدون مجوز درختان را قطع نمی کند.

 

به گزارش ایسنا، درختان هم می توانند به عنوان نماد و فرهنگ و همانند صنایع دستی برای آیندگان باقی بمانند اما اینکه برای کمبود بودجه قطع شوند جای بحث دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.