پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک مازندرانی پهلوان ایران در سال۱۳۹۴ شد

صادق زاده کشتی گیر مازندرانی وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم برای دومین مرتبه صاحب بازوبند پهلونی شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه:صادق زاده عصر روز جمعه در مرحله پایانی رقابت های قهرمانی کشتی پهلوانی کشور یادواره زنده یاد علیرضا سلیمانی با پیروزی برابر عبدالله قمی بازوبند پهلونی را از آن خود کرد .

 

۸۱۸۹۳۹۵۶-۷۰۴۰۱۳۰۳

رقابتهای قهرمانی کشتی پهلوانی کشور یادواره زنده یاد علیرضا سلیمانی از صبح دیروز (پنج شنبه) با حضور ۳۲ تیم از استان های مختلف کشور و بیش از ۱۵۰ ورزشکار در سالن شهید پورشریفی شهر تبریز آغاز شد و عصر امروز با معرفی پهلوان کشور به پایان رسید.

جابر صادق زاده که سابقه پهلوانی کشور را در سال ۱۳۹۱ دارد در دیدار فینال با نتیجه ۴ بر ۲ عبدالله قمی دیگر کشتی گیر مازندرانی را شکست داد و پهلوان کشور شد و جایزه ۳۰ سکه طلا را به خود اختصاص داد.
بازوبند پهلوانی را مادر سه شهید، محمدرضا، یعقوب و محمد پورصبور به بازوان صادق زاده بست.

صادق زاده ورزش کشتی را در ١٠ سالگی آغاز کرد و خیلی زود به تیم ملی کشتی آزاد نونهالان،نوجوانان،جوانان و بزرگسالان دعوت شد و سال ۹۱ در حالی که تنها ۲۱ سال داشت با کسب عنوان پهلوان ایران ، نامش را در تاریخ کشتی ایران ماندگار کرد.

این کشتی گیر سنگین وزن مازندرانی آن سال در دیدار پایانی مسابقه های قهرمانی کشتی پهلوانی سنگین وزن های ایران با روی پل بردن ‘ امین رشید لمیر ‘ از استان خراسان رضوی (پهلوان کشور در سال های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۷)، عنوان پهلوان کشور را به خود اختصاص داد و صاحب بازوبند پهلوانی ایران شد.

صادق زاده همچنین دارای چندین مدال طلای قهرمانی جهانی و بین المللی است که از جمله آن می توان به عنوان قهرمانی وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان در رومانی ، مدال طلای جام جهانی پهلوانی و زورخانه ای تاجیکستان و مدال طلای کشتی ساحلی بازی های آسیایی ۲۰۱۴ تایلند اشاره کرد .

مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور از سال ۱۳۲۳ شمسی به طور مرتب و همه ساله برگزار می شود.

پهلوانان صاحب بازوبند پهلوانی ایران:
پهلوان مصطفی طوسی (۱۳۲۳، ۱۳۲۴ و ۱۳۲۵)، پهلوان ضیاءالدین میرقوامی (۱۳۲۶)، پهلوان ابوالقاسم سخدری (۱۳۲۷)، عباس زندی (۱۳۲۸، ۱۳۳۲، ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴)، پهلوان احمد وفادار (۱۳۲۹ ،۱۳۳۰ و ۱۳۳۱)، جهان پهلوان غلامرضا تختی (۱۳۳۶، ۱۳۳۷ و ۱۳۳۸)، یعقوب علی شورورزی (۱۳۴۰)، منصور مهدیزاده (۱۳۴۱ و ۱۳۴۴)، رضا سوخته سرایی (۱۳۵۴)، پهلوان باشی علیرضا سلیمانی (۱۳۵۸، ۱۳۶۱، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، ۱۳۶۵ و ۱۳۶۹)، محمدحسن محبی (۱۳۶۳ و ۱۳۶۷)، محمدرضا توپچی (۱۳۶۶ و ۱۳۶۸)، مجید انصاری (۱۳۷۰)، ایوب بنی نصرت (۱۳۷۱ و ۱۳۷۲)، محمود میران (۱۳۷۳تا ۱۳۷۶)، حمید قشنگ (۱۳۷۷، ۱۳۷۸ و ۱۳۸۱)، محمود محمدی (۱۳۷۹)، امین رشید لمیر (۱۳۸۰ و ۱۳۸۷)، عبدالرضا کارگر (۱۳۸۲ و ۱۳۸۳)، شاهرخ صداقتی زاده (۱۳۸۵)، فردین معصومی (۱۳۸۶)، آرش مردانی (۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰)، پهلوان جابر صادق زاده (۱۳۹۱)، احمد میرزاپور (۱۳۹۲) و پرویز هادی (۱۳۹۳)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.