پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتگو با مهندس بهرام محمدپور رییس جهاد کشاورزی چهاردانگه

گفتگو با مهندس بهرام محمد پور رییس جهاد کشاورزی چهاردانگه

3

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مهندس بهرام محمدپور ، رییس اداره جهاد کشاورزی چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گفت در دهستان های چهاردانگه و پشت کوه که در حوزه فعالیت این مرکز می باشد در سال جاری ۲۵۰۰۰ هکتار گندم، ۷۵۰۰ هکتار جو کشت شده است. 

 mohamad pour

وی گفت، در حوزه فعالیت مرکز جهاد کشاورزی چهاردانگه، ۱۵۰۰ هکتار باغ ، ۱۲۰۰ هکتار شالیزاری وجود دارد و ۶۰۰ هکتار انواع صیفیجات کشت می شود.

 

مهندس بهرام محمد پور رییس جهاد کشاورزی چهاردانگه، اهم فعالیت های انجام شده در مدت شش ماه فعالیت  خود در بخش چهاردانگه را به شرح ذیل اعلام نمود:

۱- مصوب تسطیح ۱۰۰ هکتار از شالیزاری روستای مازارستاق

 

۲- تعمیر دستگاه بوجاری، با انجام بوجاری بذر در هزینه کشاورز صرفه جویی شده و همچنین راندمان تولید را ۳۰ در صد افزایش می دهد.

 

۳- تخصیص وام به ۱۱ نفر به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت مکانیزاسیون بخش کشاورزی

 

۴- تغییر روش شخم از با استفاده از گاو آهن برگردان به گاو آهن چیزل پکر. در روش استفاده از گاو آهن برگردان ۳۰ سانتی متر خاک زیر و رو می شود و در نتیجه رطوبت خاک از دست می رود، اما با استفاده از گاو آهن چیزل پکر این اتفاق نمی افتد.

 

۵- برگزاری کلاس آموزشی در کیاسر ، روستای سنور و…

 

۶- تشکیل صندوق توسعه بخش کشاورزی، از این به بعد تمام وام ها در حوزه کشاورزی از طریق این صندوق پرداخت می شود.

 

۷- لوله گذاری در خروجی آب بندان پله برای جلوگیری از هدر رفت آب.

 

۸- طرح آب رسانی به ۷۰ هکتار باغ در روستای کوات به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان.

 

۹- برای سال جدید ۶۰۰ هکتار احداث باغ در زمین های شیبدار در برنامه اجرایی می باشد.

 

۱۰- احداث مزرعه تحقیقاتی گندم در کیاسر با چهار نمونه بذر ،مزرعه تحقیقاتی کلزا در روستای مازارستاق و در سال آتی مزرعه تحقیقاتی خیار با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی

3 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    lآقای محمد پور برای آبرسانی به ۲۰هکتار باغهای اروست چه اقدامی کردی فقط…….

  2. علی محمد جعفری سنوری می گوید

    با سلام= جناب آقای مهندس محمد پور ریاست محترم جهاد کیاسر و جناب اقای مهندس موحدی از زحمات جنابعالی در خصوص پیگیری سبوس یارانه ای به شرکت تعاونی مالک اشتر تلمادره پشتکوه و همچنین دستگاه چیزل پکر برای اولین بار در منطقه چهاردانگه و همچنین کلاسهای اموزشی کاشت گندم و دام که باعث رضایتمندی کشاورزان و دامداران منطقه گردیده کمال تشکر و قدر دانی می شود برایتان ارزوی موفقیت و کامیابی از درگاه خداوند منان شاکریم=جعفری سنوری مدیر عامل شرکت تعاونی مالک اشتر ساری

  3. علی محمد جعفری می گوید

    با سلام ، جناب اقای مهندس محمد پور ،موحدی،کاظمی،میر شفیعی ضمن تبریک سال نو و ارزوی سلامتی با عنایت به اهمیت خدمات رسانی به روستائیان عزیز در تحقق اهداف و توسعه بخش کشاورزی بدینوسیله از مساعدت و همکاری بی شائبه آقایان در اجرای طرح های کشاورزی که باعث رضایتمندی کشاورزان و روستائیان عزیز منطقه گشته صمیمانه تقدیر و تشکر به عمل میاید از در گاه ایزد منان موفقیت روز افزون شما را در خدمت بخش کشاورزی مسئلت می نمایم وسال خوبی برایتان ارزومندیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.