پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اطلاعیه برگزاری ششمین سالگرد در گذشت علی کردان

ششمین سالگرد در گذشت حاج علی کردان وزیر اسبق کشور برگزار می گردد.

2

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، مراسم ششمین سالگرد در گذشت حاج علی کردان وزیر اسبق کشور  برگزار می گردد.

 

مراسم ششمین سالگرد حاج علی کردان، وزیر اسبق و فقید کشور در روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

 

این مراسم در مسجد حضرت محمدرسول الله واقع در میدان خزر ساری پس از نماز مغرب و عشاء منعقد می باشد.

 

طبق اعلام ستاد برگزاری ارتحال مرحوم کردان، سخران این مراسم حجت الاسلام تقوی رییس سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و مداحی مراسم حاج حیدر خمسه عهده دار خواهند بود.

 
علی کردان اول آبان ۱۳۳۷ هجری شمسی در روستای چالوی بخش چهاردانگه ساری در خانواده‌ای متدین و کشاورز متولد شد.

 

وی دوران تحصیلات ابتدایی را در همان روستا سپری کرد و پس از آن به شهرستان ساری رفت و دوره های تحصیلی را تا مقطع دیپلم با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

علی کردان در همان دوران با روحانیت و همنشینی با شخصیت های دینی و مذهبی فضای جان را به عطر قرآن و عشق به اهل بیت آذین بخشید و با دوستانی چون شهید قاسمی نماینده شهید در حزب جمهوری و مرحوم دامادی نماینده فقید دوره سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی و مرحوم سید مسیح سلیم بهرامی نماینده فقید دوره ششم در مجلس و پدر شهید خیرآبادی و برخی دوستان که در قید حیات هستند، با پیام و نام حضرت امام خمینی(ره) آشنا شد و پا در عرصه مبارزه با رژیم ستم شاهی نهاد. ایشان در اول آذر ۱۳۸۸ در گذشت و طی تشییع جنازه ای باشکوه در ملا مجد الدین ساری به خاک سپرده شده است. روحش شاد.

 

kordan

2 نظرات
  1. سید می گوید

    خدایش بیامرزد

  2. امین می گوید

    باسلام خدمت مدیر سایت مفید و پر توان چهاردانگه نیوز .جناب اقای خلیلی با توجه به دقیق و کامل بودن مطالب سایت شما و مفید بودن ان بر خود وظیفه دانسته ام که مطلبی را با شما درباره حاج علی کردان در میان بگذارم.حاجی علی کردان متولد شده در روستای ولویه علیا می باشند ایشان در خانواده فقیری در روستای ولویه چشم به جان گشود و بعد ها پدر بزرگوار ایشان بدلیل نداشتن شغل مناسب مجبور به مهاجرت به روستای چالو مینمایند.لازم به ذکر است که نام خانوادگی خاندان کردان مختص روستای ولویه علیا میاشد و شما در هیچ روستایی در بخش چهاردانگه نام خانوادگی را مشاهده نمیکنید جز افرادی که از این روستا مهاجرت کرده اند.لذا خواهشمندم که مطلب فوق را درمورد حاج علی کردان در مورد زادگاهش تصحیح فرمایید.با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.