پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه می‌شوند/برقراری مستمری بیمه‌شدگان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده کنند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: محمدرضا رستمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره به اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان به تعداد ۴۶۰ هزار خانوار در روستاهای استان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این تعداد جمعیت کانون اصلی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و بر این اساس باید این صندوق در مازندران ویژه دیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این ۱۰ سال عمر صندوق، تنها ۶۰ هزار خانوار از ۴۶۰ هزار خانوار مازندارنی عضو این صندوق شدند که رقم مطلوبی نیست،افزود: میانگین پوشش بیمه روستایی در کشور ما ۲۵ درصد است و سهم مازندران در این حوزه نامناسب است. 

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور خاطر نشان کرد: یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار از جمعیت هدف این بیمه در پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند و این در حالی است که ۶ میلیون خانوار کشور مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند.

 

وی با بیان اینکه در کل کشور استان‌های آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، کرمانشاه و همدان بیشترین بیمه شده روستایی را دارند، اضافه کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز، تهران و مازندران در رتبه آخر کشور قرار دارند.

 

رستمی با اعلام اینکه در استان مازندران تحرک مناسبی برای جذب افراد در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستایی و عشایری ایجاد شد، افزود: روندی که طی شد مطلوب نبود، ولی تلاش داریم با اطلاع‌رسانی به تعداد افراد در پوشش بیمه‌‌ای اضافه کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کارکنان این نهاد اطلاع‌رسانی است، گفت: مردم مازندران از خدمات ما اطلاع ندارند و برای رفع این مشکل ستاد راهبردی بیمه روستایی و عشایری تشکیل شد،که استاندار به عنوان رئیس این ستاد همکاری مناسبی با این صندوق دارد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه مسئولان استان سهمیه تکلیفی برای مدیران ابلاغ کردند و تعداد بیمه‌شدگان روستایی و عشایری مازندران تا پایان سال باید به ۱۲۰ هزار نفر برسد، اضافه کرد: این صندوق دولتی است و زیرمجموعه وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه منابع مالی مناسبی نیز در اختیار داریم، گفت: حق بیمه‌ای که باید پرداخت شود به صورت اختیاری است و سقف دریافت خدمات بیمه‌ای نیز برعهده شخص است.

 

رستمی با اعلام اینکه ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز می‌توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و روستائیان و عشایر بهره‌‌مند شوند، بیان کرد: تست پزشکی برای افراد در این بیمه وجود ندارد و افراد با هر سنی می‌توانند عضو این صندوق شوند و تلاش داریم که شرط ورود به صندوق آسان شود.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم باید همه روستائیان در پوشش قرار می‌گرفتند و این امر محقق نشد به این دلیل که این بیمه اجباری نیست.

 

 وی میزان اعتباری را که برای توسعه صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایری در کشور در نظر گرفته شده را ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سقف خاصی برای پوشش بیمه‌ای افراد در استان‌ها در نظر گرفته نشد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از ترمیم شبکه کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور نیز خبر داد و یادآور شد: در کل کشور ۳ هزار و ۵۰۰ کارگزار این بیمه دارد که ۲ هزار کارگزاری تاکنون فعال شده است.

 

وی اضافه کرد: در مازندران نیز ۲۲۰ کارگزار با این صندوق همکاری می‌کنند که ۲۰۰ کارگزار استان فعال هستند و بیشتر کارگزاران این در روستاها حضور دارند و ارتباط مستقیم با مردم در روستاها دارند.

 

رستمی در پایان به برقرار شدن مستمری تعدادی از روستائیان که به شهر مهاجرت کردند، خبر داد و گفت:  کشاورزان و روستائیان می‌توانند با مراجعه به کارگزاران در محل زندگی و نیز در مراکز استان‌ها به دفتر نمایندگی بیمه روستایی مراجعه کرده و نسبت به رسیدگی به امور اداری خویش اقدام کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.