پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره سیاه بازی در ساری برگزار می‌شود

دبیر دومین جشنواره سراسری نمایش سیاه بازی مازندران گفت:جشنواره سیاه‌بازی ۲۴ تا ۲۷ آذرماه در ساری برگزار می‌شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: محمد جونیان در نشست خبری دومین جشنواره سراسری نمایش های سنتی (سیاه بازی) گفت: هدف از برگزاری این جشنواره احیاء و نجات این نمایش سنتی است که دیرینه ۵۰ ساله دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اولین جشنواره هفت سال قبل برگزار شده بود، گفت: در اولین جشنواره مرحوم استاد سعدی افشار به صورت سمبولیک به تن فرزند جواد انصافی(عبدلی) لباس قرمز کرده و مواد سیاه به صورت او مالیده است و در این جشنواره نیز شاهد کاری از این هنرمند جوان هستیم.

 

دبیر دومین جشنواره سراسری نمایش سیاه بازی مازندران با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره از هفت سال پیش که در استان تشکیل شده است اما به دلایل مختلف امکان برگزاری جشنواره دوم را نداشته است، گفت: در صورتی که این جشنواره به نحو احسن برگزار شود جشنواره بین المللی سیاه بازی به استان مازندران واگذار خواهد شد.

 

جونیان با تاکید بر اینکه این جشنواره دولتی نیست، گفت: با توجه به اینکه دستور استاندار مازندران را داشتیم تصمیم گرفتیم این جشنواره را دولتی برگزار نکنیم و این امکانات را برای جشنواره بین المللی نگه داریم.

 

وی با اشاره به اینکه شهردار ساری گفته که من مردم شاد و شهر شاد می خواهم و هرکس که بخواهد و بتواند در این راه قدم بردارد من از او حمایت می کنم، گفت: اگر حمایت شهردار ساری نبود امکان برگزاری این جشنواره امکان پذیر نبوده است.

 

دبیر دومین جشنواره سراسری نمایش گفت: ۳۶ اثر از ۱۶ استان و ۲۲ شهر به دبیرخانه ارسال شد و توسط سه داور در استان داوری شده و ۷ اثر از استان‌های زنجان، تهران، همدان، گلستان، خراسان رضوی و مازندران به مدت سه روز به نمایش درخواهد آمد.

 

وی زمان این جشنواره را ۲۴ آذر ماه تا ۲۷ آذر ماه اعلام کرد و گفت: در این جشنواره ۱۰۰ هنرمند سیاه بازی از پیر و جوان شرکت خواهند کرد و در ساعت ۱۰ صبح و ۱۸:۳۰ عصر در سالن سلمان هراتی اداره ارشاد اسلامی ساری برگزار خواهد شد.

 

جونیان با تاکید بر نیاز مردم به تقویت روحیه و آشتی دادن مردم با سالن های تئاتر اظهار کرد: از آسایشگاه سالمندان و سرای مهر دعوت شده است در سانس‌های صبح شرکت کنند و از عموم مردم درخواست می کنیم شرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: در این جشنواره نشست کارگردان‌های نمایشی با حضور داود فتح علی بیگی رئیس دبیرخانه انجمن نمایش های سنتی کشور برگزار خواهد شد و همچنین کارگاه آموزشی فشرده، بازدید از آسایشگاه جانبازان و زیارت مزار شهدا و مزار هنرمندان از جمله حاج حسین کلامی نیز از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.