پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‎اندازی سامانه تهک جاده‎ای(توسعه هواشناسی کاربردی) در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران از راه‌اندازی سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) جاده‎ای در مازندران خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: نوربخش داداشی امشب در نخستین جلسه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) جاده‌ای که با حضور مدیران راه و شهرسازی، پلیس راه و حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در اداره‎کل هواشناسی این استان برگزار شد، اظهار کرد: پدیده‌های مخرب جوی مانند سرما و یخ‌بندان، توفان، گرد و غبار، مه و کاهش دید، برف و بوران و بادهای شدید بر ایمنی جاده‌ها اثر گذاشته و سبب افزایش تصادفات جاده‌ای می‎شوند.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی این وضعیت‌ها نقش بسیار مهمی در جریان ترافیکی و کاهش خسارات ناشی از سوانح دارد، افزود: هدف اصلی هواشناسی جاده‌ای نیز اطلاع‎رسانی به کاربران جاده‎ای و کاهش این خسارت‌هاست.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه تصادفات جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر و خسارات جانی و مالی محسوب می‌شود که آثار سنگین ناشی از آن جوامع بشری را مورد تهدید قرار داده است، اظهار کرد: البته عوامل متعددی در بروز تصادفات جاده‌ای دخیل هستند که در واقع شامل خطای انسانی، نقص فنی وسیله نقلیه و شرایط جوی و جاده‌ای هستند.

 

داداشی با اشاره به اهمیت ایجاد یک سامانه برای توسعه هواشناسی کاربردی جاده‎ای، تصریح کرد: برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، کاهش خسارات ناشی از بلایای جوی، برطرف کردن ضعف سامانه‌های اطلاع‌رسانی، پیشگیری از اتلاف زمان، توان نیروی انسانی و منابع مالی نیاز به چنین سامانه‎ای احساس می‎شود.

 

داداشی با بیان اینکه هدف از جلسه امروز هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های مربوطه و اطلاع‌رسانی به‌موقع است تا از این طریق نیازسنجی مناسب داده‌ها و پیش‌بینی متناسب با نیازهای کاربران تهیه شود، اظهار کرد: طرح تهک از سال گذشته و در سازمان هواشناسی آغاز شد و قرار بود که در سایر بخش‎ها نیز به‎کار گرفته شود که ابتدا از بخش کشاورزی آغاز شد.

 

وی در پایان گفت: مازندران جزو نخستین استان‎هایی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف و تلاش همکاران اداره‌کل هواشناسی مازندران، تهک جاده‌ای در آن راه‌اندازی شد که ارتباط با کاربران نهایی و شناسایی آنها از اقداماتی است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید اجرا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.