پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگیری ۲۴ شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ۲۴ شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش میانکاله و آشوراده طی عملیاتی غافلگیرانه توسط یگان حفاظت این اداره‌کل دستگیر شدند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: ناصر مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته اقدامات مختلفی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و واحدهای شهرستانی در سطح مناطق حفاظت شده شکار ممنوع و آزاد این استان به انجام رسیده است، اظهار کرد: در شرق استان و حوزه استحفاظی در شهرستان گلوگاه، ماموران اجرایی موفق شدند چهار متخلف را در منطقه ساحلی تالاب میانکاله به همراه یک فروند قایق موتوری ۱۱۵، ۲۰ رشته دام و یک‎هزار و ۷۵۰ قطعه ماهی کفال را کشف و ضبط کنند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: در پناهگاه حیات وحش میانکاله و آشوراده نیز طی یک عملیات غافل‌گیرانه از سوی یگان حفاظت اداره کل و ماموران شهرستان بهشهر ۲۴ نفر شکارچی غیرمجاز که از محل نگهداری قایق‌های شکارچیان از استان گلستان وارد آشوراده شده بودند را به همراه ۲۴ قبضه سلاح شکاری و ۳۶ قطعه انواع پرندگان مهاجر دستگیر کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه در غرب استان نیز ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس موفق شدند، سه شکارچی متخلف را در منطقه حفاظت شده دستگیر کنند، افزود: این ادوات در منطقه جنگلی چهارباغ به همراه سه قبضه سلاح از جمله دو اسلحه دولول و یک اسلحه گلوله‌زنی و تعداد ۱۷ عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

 

مهردادی تصریح کرد: در شهرستان نور نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور موفق شدند یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی قاچاق را در منطقه نج بلده کشف و ضبط کنند.

 

مهردادی در پایان گفت: در بابل نیز ماموران اجرایی موفق شدند یک قبضه اسلحه قاچاق و دو قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه سه طاقه قرقاول و یک قطعه توکای جنگلی از شکارچیان غیرمجاز به‌دست آورند.

 

http://fna.ir/RLIU08

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.