پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشروح خطبه نماز جمعه مرکز بخش چهاردانگه در ۱۳ آذر ۹۴ + تصاویر

نماز جمعه بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حجت الاسلام تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۹۴ برگزار شد.

3

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، نماز جمعه بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حجت الاسلام تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۹۴ برگزار شد.

 

حجت الاسلام دکتر تیموری در خطبه اول ضمن سفارش به تقوای الهی و پرهیزکاری گفت: تقوا سبب می شود که دل خدایی شود و از درون خود را اصلاح می کند، ظاهرش را نیکو می کند و از سخن اضافه و زیادی می پرهیزد.

 

ایشان در خطبه اول به بحث  هفته های گذشته زندگی حضرت ابراهیم با توجه به آیات قران و روایات پرداخت و
در ابتدای خطبه دوم ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و در پیش بودن رحلت پیامبر اکرم و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی گفت: خداوند تقوا را نهایت رضایت و خوشنودی خود قرار داده است و تقوا درب توبه و بازگشت به سوی خداوند است.

 

امام جمعه چهاردانگه به مناسبت اربعین حسینی و حضور ۲۶ میلیونی عزادارن در کشور عراق گفت: در روز چهارشنبه و پنج شنبه در سراسر ایران و کشور عراق روز اربعین حسینی بود مراسمات عزاداری بی نظیری برگزار شد. در عراق هم  یک راهپیمایی عظیم بیست و شش میلیونی که در جهان نظیر ندارد برگزار شد. حضور ۶۰ کشور جهان با ملیت های مختلف و با مذاهب گوناگون از شیعیان تا اهل سنت و مسیحی با نهایت عشق و شور در کربلای معلی حاضر شدند و نفرت خود را نسبت به زورگویان جهان ابراز داشته اند و خود را برای یاری حضرت مهدی آماده کردند.

 

ایشان در ادامه افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی این حرکت را یک پدیده بی نظیر و حرکت پر معنی و ماندگار خوانده اند و فرمودند: ترکیب عشق و ایمان و عقل از ویژگی های منحصر به فرد مکتب اهل بیت علیه السلام است. حرکت مومنانه و عاشقانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی سابقه بدون تردید از شعاعر الهی است.

 

حجت الاسلام تیموری در ادامه تحلیل حرکت بیست و شش میلیونی اربعین گفت: حضرت آیت الله بهجت فرمودند: راهپیمایی اربعین سبب شناخت امام حسین به جهانیان خواهد شد و امام زمان خود را به واسطه امام حسین به همه عالم معرفی می کند، بنابراین در زمان ظهور همه مردم عالم باید حسین علیه السلام را بشناسند. پیاده روی بیست و شش میلیونی اربعین فرصتی برای شناخت بیشتر جهانیان از امام حسین و راه و هدف امام حسین است و ما باید تلاش کنیم و فریاد مظلومیت و استکبار ستیزی اهل بیت به ویژه امام حسین را به گوش جهانیان برسانیم.

 

خطیب جمعه چهاردانگه در رابطه با نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای غربی گفت، این نامه یادآور نامه حضرت رسول اکرم به سران کشور های جهان است. به نظر می رسد حضرت آقا با دونامه ای که به جوانان کشور های غربی در بهمن سال گذشته و هشتم آذر امسال فرستاده اند گویا از سران کشور های غربی نامید و پدرانشان هم زمان خود را گذرانده اند ولی آینده به دست جوانان خواهد بود لذا توجه حضرت آقا به جوانان بیشتر است.

 

ایشان در ادامه افزود: هر چند بهانه حوادث تلخ در فرانسه در سال گذشته و امسال سبب شد که ایشان نامه را خطاب به جوانان بنویسد اما این نامه جهان را آگاه می سازد که اسلام از ترور و تروریسم متنفر است و در نامه اشاره کردند، درست است که امروز تروریسم درد مشترک ما و شماست اما لازم است بدانید که نا امنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه گردید با رنجی که مردم عراق و یمن و سوریه و افغانستان طی سال های متمادی تحمل کرده اند دو تفاوت عمده دارد، نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی به مراتب وسیع تر بوده است، دوم اینکه متاسفانه این خوشونت ها همواره از طرف قدرت های بزرگ به شیوه های گوناگون به شکل موثر حمایت شده است. امروز کمتر کسی است از نقش ایالات متحده آمریکا در ایجاد و تقویت و تسلیح القاعده ، طالبان و دنباله های شوم آنان بی اطلاع باشد.

 

آیت الله خامنه ای به جوانان  چنین امید داد، بنابراین من از شما جوانان می خواهم که به مبنای یک شناخت درست و ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار بنیان یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی و استوار گردانید، سایه اعتماد را بر سر معمارانش می گستراند و گرمای امنیت و آرامش را به انان هدیه می دهد و فروغ امید به اینده ای روشن را به صفحه گیتی می تاباند.

 

حجت اسلام تیموری شانزده آذر روز دانشجو  و روز تجلیل از اسرا و مفقودین را به دانشجویان سراسر کشور  و دانشجویان منطقه چهاردانگه تبریک گفت و خطاب به دانشجویان افزود: با مطالعه دقیق تاریخ ایران را بهتر بشناسند و با تمرکز به پیشترفت به مطالعه و تحقیق در جهت رشد و تعالی علمی حرکت کنند.

 

امام جمعه چهاردانگه  بیست و هشت صفر سال روز رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و در ادامه متذکر شد: آنچه جهان اسلام باید اشک بریزد عدم توجه به راه و روش و فرمایشات پیامبر اسلام است و عمل نکردن به سفارش ایشان که فرمود، انی تارک فیکم الثقلین ،،،،،، که اگر عمل می شد حضرت علی علیه السلام بیست و پنج سال خانه نشین نمی شد، امام حسن با مظلومیت گرفتار صلح تحمیلی نمی شد و مظلومانه با سم شهید نمی شد و در کربلا هم امام حسین بی یاور و تشنه لب به شهادت نمی رسید و سرش بالای نیزه و خاندانش به اسارت نمی رفت. ولی دنیا بداند که امروز عوض شده است و دست بیست و شش میلیون زائر حیسنی اربعین بر یزیدیان و بر داعشیان و تروریسم زنگ خطر است و امروز نه امریکا و نه بزرگتر از امریکا قادر نیستند حادثه ای مثل صلح اماک حسن را بر دنیا اسلام تحمیل کنند که اگر دشمنان زیاد فشار بیاورند حادثه کربلا انفاق خواهد افتاد و نتیجه اش پیروزی مسلمین جهان بر کفر و مستکبرین است.

 

همچنین در بین دو نماز، سروان جواد کردان، فرمانده سپاه کیاسر برای دقایقی سخنرانی کرد.

 

namaz-jomae-94-9-13-1 namaz-jomae-94-9-13-2 namaz-jomae-94-9-13-3 namaz-jomae-94-9-13-4 namaz-jomae-94-9-13-5

3 نظرات
  1. حسین اسماعیلی می گوید

    خدا قبول کنه

  2. موذن می گوید

    جای جوانان چرا خالیه به جز چند نفر که وابسته به نهاد دولتی هستن

    1. کیاسری می گوید

      یعنی شرکت جوانان بسیجی دولتی و وابسته بنهاد هستند
      امام جمعه ما که عالمانه مقتدرانه و دلسوزانه و با اخلاق خوش هم سخن می گویند هم با همه برخورد مناسب دارند
      ما باید به خود بنگریم که تاکنون چه کاری کردیم
      من اتفاقا ضعف دستگاه های دولتی رو در همراهی با نماز جمعه می دانم
      اماشهر ما و مردمان شهر ما بصیر و هوشمند هستند و استقبال خوبی از نماز جمعه دارند
      هر چند در شهرستان های دیگه دستگاه های دولتی و نیرو های انتظامی و نظامی برای پرنگ تر شدن نماز جمعه ها حضور دارند
      ولی در کیاسر عموم مردم و متن جامعه در نماز حضور دارند که نشان از درک درست مردم منطقه هست
      شاید اگر وسایل نقلیه عمومی مسولین شهر تهیه می کردند برای روستا ها اهالی روستاهای چهردانگه هم با حضور پرنگ تر در نماز جمعه حضور بهم می رسانند
      با نبود این امکانات باز هم مردم حضور فعال و پررنگی دارند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.