پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰ آدر روز مجلس شورای اسلامی

0

 

پایگاه خبری چهاردانکه: مجلس مرکز همه قدرت ها و قانون ها است. امام خمینی (ره)

سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس ( ۱۰ آذر) روز مجلس نامگذاری شده است.

روز مجلس، یاد آور مبارزه روحانی برجسته و متعهد به اسلام و ملت، شهید آیت الله سید حسن مدرس علیه رژیم استبدادی پهلوی است و از این روز به عنوان نماد قانون گرایی و حاکمیت قانون یاد می شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد. نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ خرداد سال ۱۳۵۹ با پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرد.

تجربه گرانبهای موفقیت اندیشه مدرس و تجربه گرانبهاتر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)؛ ملت و مجلس ایران را بر آن داشت تا با استفاده از همین تجربه‌ها و همین درس های ارزشمند بتواند در برابر قدرت‌های شیطانی بایستد.

مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام و حق طلبی جان فشانی ها کردند؛ مجلس تبلور اراده ملت و عصاره تلاش های های طاقت فرسای امتی سلحشور و مقاوم است که برای رهایی از بند استکبار و استعمار مجاهدت کرده و مجلس را به عنوان نهادی برخاسته از ملت و برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بنا نهادند.

از دیدگاه امام خمینی (ره) ، مجلس مرکز همه قدرت ها و قانون ها است .

بدون شک جایگاه رفیع قوه مقننه را هیچ جایگاه نمی توان بهتر از سخن گوهر بار امام راحل دانست که فرمودند: « مجلس در راس همه امور است ». این جایگاه برای همه ملت ایران پشتوانه ای برای دفاع از حقوق مسلم خود در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است .

پایگاه خبری چهاردانگه، فرا رسیدن دهم آذر روز مجلس را بهنمایندگان محترم مردم مازندران در  مجلس  شورای اسلامی تبریک عرض نموده و امیدوار است شجاعت و جسارت شهید مدرس را در دفاع از حقوق ملت و کیان انقلاب اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب را همواره سرلوحه کار خود قرار دهند و راه این شهید و شهیدان مجلس شورای اسلامی را تداوم بخشند. و برای دفاع از حق مازندران متحد و ثابت قدم باشند تار عقب ماندگی این استان زر خیز جبران شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.