پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمله به محیط‌بان چهاردانگه ای میانکاله با نیسان

فردی که قصد ورود غیرقانونی به پناهگاه حیات وحش میانکاله داشت، پس از ممانعت محیط‌بان، با خودرو به او و در ورودی منطقه حمله کرده و محیط‌بان را به شدت دچار آسیب کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ، حر منصوری، دیدبان طبیعت میانکاله، اظهار داشت: علیرضا دهبندی، محیط‌بان میانکاله، روز پنجشنبه با فردی روبه‌رو می‌شود که قصد داشته با خودروی نیسان به طور غیرقانونی وارد منطقه شود اما وقتی با مقاومت محیط‌بان روبه‌رو می‌شود با خودرو به او حمله کرده، او را به در ورودی می‌کوبد و از در عبور کرده و به داخل منطقه می‌گریزد.

 

به گفته منصوری آنقدر نیرو در ورودی منطقه کم بوده است که ۲ محیطبان دیگری که در صحنه حاضر بوده‌اند محیط‌بان آسیب‌دیده را در پاسگاه ورودی می‌گذارند و به دنبال فرد خاطی می‌روند و تنها پس از بازداشت اوست که امکان بردن دهبندی به درمانگاه فراهم می‌شود.

 

علیرضا دهبندی کمتر از یکسال است که استخدام شده و قبلا در آشوراده فعالیت می‌کرده است.

 

منصوری تاکید کرد: در منطقه میانکاله با ۶۸۸۳۰ هکتار مساحت تنها کمتر از ۵ محیط‌بان به طور همزمان مشغول به خدمت هستند که این عدد به هیچ رو جوابگوی منطقه‌ای با وسعت و ویژگی‌های میانکاله نیست. به ویژه با عقب‌نشینی آب دریای مازندران قسمت‌های زیادی از تالاب برای شکارچیان متخلف دسترسی‌پذیر شده است و به این ترتیب رفت و آمد کارگران صیدگاه‌های پره، رفت و آمد دامداران و حتی ورود غیرقانونی به منطقه قابل کنترل نیست به طوری که فرد خاطی نیز زمانی که با مقاومت محیط‌بان روبه‌رو شده به سادگی با زور با خودروی نیسان وارد منطقه شده و محیط‌بان را راهی بیمارستان کرده است.

 

هنوز از سربازان و همیاران محیط‌بان برای کمک به محیط‌بانان یاری گرفته نمی شود.

 

منصوری با اعلام این که تصاویر محیط‌بان آسیب‌دیده را برای خانم ابتکار نیز فرستادیم و مصدوم برای عمل جراحی و پلاتین وقت گرفته است، یادآوری کرد که قرار بود از سربازان یا نیروهای دیگر برای کمک به محیط‌بانان یاری گرفته شود که هنوز چنین نشده است و مشکلات حقوقی محیط‌بانان باعث شده که حتی از همیاران محیط‌بان که برای آن‌ها کارت صادر می‌شود نیز نتوان برای حفاظت محیط زیست بهره گرفت. و این‌ها همه جدای از انبوه مشکلات معیشتی است که محیط‌بانان دارند.

 

 علیرضا دهبندی فرزند شهید عباس دهبندی از روستای بالاده  بخش چهاردانگه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.