پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«ضایع شدن حق مازندران در سفر رئیس جمهور»

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اگر بگوییم حق مازندران در سفر رئیس جمهور ضایع شد، آیا کسی را تخریب کرده‌ایم؛ با نگاهی مقایسه‌ای به سفرهای رئیس جمهور به همراه هیئت دولت می‌توان به نادیده گرفتن حق مازندران در این سفر کاری پی برد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل الز بلاغ، علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری با حضور در دفتر پایگاه اطلاع‌رسانی بلاغ، با بیان اینکه پایه و اساس انقلاب با تفکر بسیجی شکل گرفت، اظهار کرد: بسیج یک تفکر برگرفته از اسلام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه فرمان تشکیل بسیج امام (ره) فرمانی جهانی بود، افزود: مخاطب فرمان امام خمینی (ره) مستضعفین جهان بودند تا در برابر مستکبران برخیزند و آماده شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به نقش بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج ثابت کرد اگر بدون چشم‌داشت در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کنند، آن حرکت به پیروزی منتهی می‌شود.

* سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی یک بانک

این مسئول با اعلام اینکه تفاهم‌نامه‌ای با بانک شهر به امضا رسید، اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری توسط بانک شهر، انجام می‌شود.

شمشیربند با بیان اینکه به‌دنبال ایجاد سازمان جذب سرمایه‌گذار در شهرداری هستیم، تصریح کرد: باید بخش خصوصی وارد پروژه‌های مرکز استان شود زیرا تمام نیازهای مردم بدون کمک از بخش خصوصی مرتفع نمی‌شود.

وی با تشکر از فرماندار قبل و تبریک به فرماندار جدید ساری، بیان کرد: مجید حسین‌زادگان سابقه فرمانداری در ساری را داشته، اگر خارج از فضای سیاسی عمل کند، قطعاً موفق خواهد بود، اما اگر به‌دنبال تقویت جریان سیاسی خاصی باشد، قطعاً از خدمت به مردم غافل می‌ماند.

* نظرات شخصی وارد مصوبات نشود

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه همیشه تعامل خوبی بین شورا با فرمانداری وجود داشت، اظهار امیدواری کرد: تعاملات با وجود فرماندار جدید هم به همین منوال قبل باید باشد و نظرات شخصی وارد مصوبات نشود که اگر این روند‌ها و چارچوب‌های اداری کُند شود، مردم ضرر می‌کنند.

* هیچکدام از دولت‌ها نگاه منصفانه‌ای به مازندران نداشتند

این مسئول با اشاره به تاریخ استان و رشادت‌های مردم مازندران، خاطرنشان کرد: جایگاه مازندران با توجه به فداکاری‌های مردم استان به تناسب جمعیتی که از کشور داریم، رعایت نشد.

شمشیربند با بیان اینکه مازندران همیشه پیشرو در عرصه انقلاب و بعد از آن بود، افزود: بعد از انقلاب، استان مورد هجوم ضدانقلاب قرار گرفت، اما همین مردم آنها را راندند و با حضور فداکارانه خود در دوران دفاع مقدس که نشان آن اهدای ۱۰۴۰۰ شهید بود، برگ زرینی در تاریخ ایجاد کردند.

وی ادامه داد: هیچکدام از دولت‌ها نگاه منصفانه‌ای به مازندران نداشتند و توجهی که باید به مازندران می‌شد، صورت نگرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر تاریخ مازندران، خاطرنشان کرد: خیلی از شهرها مرکز استان نبودند اما در رشد و توسعه بسیار سریع‌تر و پیش‌تر از مازندران توسعه یافتند.

این مسئول با انتقاد از مدیران استانی، بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: دولت فکر ملی و نگاه یکسانی به کل کشور دارد، حال باید مدیران استانی توان توسعه و استفاده صحیح از ابزار دولت را داشته باشند؛ زمانی گفتند که مازندارن قطب کشاورزی است، ورود صنعت ممنوع بود، اما با پیگیری‌ها این قانون برداشته شد، اما چه حاصلی داشت؟ کارخانه‌هایی که مشغول به کار بودند هم به تعطیلی کشیده شدند، در دولت گذشته رئیس جمهور وقت به تمام استان‌ها چندین بار سفر داشت، چه چیزی عاید ساری شد؟ تنها ۵۰ میلیارد تومان وام برای ساخت پل که مردم را به دولت بدهکار کرد، در حالی که در همان دولت، پول بلاعوض به پروژه‌ها می‌دادند و دلیل آن، مدیران استانی بودند که توان طلب از دولت را نداشتند.

شمشیربند با طرح این پرسش که آیا کسی حق سوال از مقامات استانی را دارد، یادآور شد: وقتی پرشس مطرح می‌شود، می‌گویند در جایگاهی نیستید، که بتوانید سوال کنید!

* مقایسه آماری مصوبات سفرهای دولت یازدهم با مازندران

وی با مقایسه سفرهای استانی دولت یازدهم، آماری چنین ارائه کرد:

اصفهان: در سفر ۲ روزه ۲۸ طرح مصوب شد با ۶۵۱ میلیارد تومان اعتبار به اضافه ۱۰۰۰ میلیارد تومان تأمین سرمایه در گردش استان، ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کارخانجات تولیدی و واحدهای صنعتی، ۴۰ میلیارد تومان مرمت و نگهداری آثار تاریخی، جمعاً ۴۱۹۱ میلیارد تومان به اضافه ۲ میلیارد دلار اعتبار ارزی.

فارس: در سفر ۲ روزه مبلغ جمع اعتباری ۲۸۵۳ میلیارد تومان و ۱ میلیارد دلار اعتبار ارزی.

آذربایجان شرقی: در سفر ۲ روزه ۳۲ طرح با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس ویژه برای راه‌اندازی قطار شهری، افتتاح پالایشگاه، افتتاح چندین کارخانه تولیدی و بهره‌برداری از بزگراه‌های مختلف؛ در پایان سفر نمایندگان آذربایجان شرقی کتباً به رئیس جمهور اعتراض کردند که اعتبارات کم بود.

همدان: سفر دوروزه ۲۶ طرح افتتاح شد با ۲۸۶۳ میلیارد تومان اعتبار.

خوزستان: ۳۳ طرح با ۴۰۲۹ میلیارد تومان و ۱۵۰۰ میلیون دلار و نمایندگان درخواست کردند که دولت ۲ درصد از درآمد نفتی را به این استان اختصاص دهند.

ایلام: در سفر دوروزه ۴۴ طرح با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح پتروشیمی با اشتغال‌زایی برای ۱۰۰۰ نفر و ایجاد منطقه آزاد اقتصادی.

سیستان و بلوچستان: سفر دوروزه ۱۲۱۰ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۴۷۰ میلیون دلار.

خراسان رضوی: سفر دوروزه ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار و ده‌ها طرح اشتغال‌زا.

گیلان: سفر دو روزه، ۱۷۹۵ میلیارد تومان اعتبار و تصویب ۱۸ طرح.

گلستان : سفر دو روزه، ۵۸۲ میلیارد تومان اعتبار، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در اینچه‌برون و بیش از ۱۵۰ طرح افتتاح شد.

* ره‌آورد سفر رئیس جمهور به مازندران چه بود؟

در حالی که نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، اعتراض خود را در کم‌توجهی دولت در این سفر استانی و اعتبار کم آن اعلام کردند، در تمامی سفرها که هیچ‌کدام کمتر از دو روز کاری نبود، اعتبار ارزی و ریالی بسیاری به استان‌ها اختصاص داده شد و پروژه‌های زیادی با اشتغال‌زایی فراوان به بهره‌برداری رسید، حال سوال ما این است ره‌آورد سفر رئیس جمهور به مازندران چه بود؟

رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: کاروان تدبیر و امید در اقدامی عجیب برای استانی که بیشترین رأی را در انتخابات سال ۹۲ کسب به دکتر روحانی داد، فقط ۱۲ ساعت وقت گذاشت و خروجی این ۱۲ ساعت، تنها ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار بود.

* ادعای استاندار مازندران بازی با افکار عمومی است

این مسئول گفت: همه جا روال بر این است که مدیران طرح ارائه می‌دهند، از دولت طلب می‌کنند و دولت در سفرهای استانی تصویب می‌کند، پس اگر طرح شاخصی در استان افتتاح نشد و یا اعتبار قابل توجهی دریافت نشد، ضعف از مدیران استان است که توان اخذ آن موارد را ندارند.

شمشیربند اضافه کرد: استاندار مازندران در آئین معارفه فرماندار ساری گفت: «ما در این سفر به اندازه ۵ برابر استان‌های دیگر اعتبار گرفتیم.» آیا آمار ۹۹۰ میلیاردی شما اشتباه است یا آمار دیگر استان‌ها؟ این بازی با افکار عمومی است، اگر بگوییم این حق مازندران نیست، آیا کسی را تخریب می‌کنیم؟ همه مدیران استانی ادعای منطقه آزاد را در استان داشتند اما رئیس جمهور در مصاحبه خبری خود گفت هیچ مطالبه‌گری در استان در زمینه منطقه آزاد وجود نداشت، چرا از گفتن حقیقت به مردم ابا داریم؟

 

وی با مقایسه ساری در طول چهار سال گذشته، تأکید کرد: اگر این کار جهادی که اکنون در ساری دیده می‌شود، در طول ۲۰ سال گذشته اجرا می‌شد، جایگاه امروز مرکز استان مازندران کجا بود؟ گزارشی از پروژهای سطح شهر بگیرید و ببینید این پروژه‌های فعال برای کدام اداره، نهاد و سازمان دولتی است، نمود آن فقط شهرداری است که اشتغال آن هم موقت است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اشتغال‌زایی، گفت: خدماتی که شهرداری در حال حاضر انجام می‌دهد، ایجاد امکانات اولیه برای شهروندان است که باید طی این سال‌ها ایجاد می‌شد اما صورت نگرفت، ایجاد اشتغال مسئله اصلی مازندران و شهرهای آن است.

این مسئول یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مرکز استان را پسماند و هدایت آب‌های سطحی شهرستان دانست و افزود: بسیاری از پروژه‌های عمران شهری همچون فاز دو پارک ملل و پروژه بوستان ولایت با کار جهادی شهرداری در حال پیگیری است.

شمشیربند با اعلام اینکه عملکرد شورا باید خدماتی فرهنگی و اجتماعی باشد، نه سیاسی، خاطرنشان کرد: اینکه اعضای شورا به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی باشند، اشتباه است، اعضای شورا همانند تمام شهروندان صاحب‌نظر در عرصه سیاسی و انتخابات پیشرو هستند، اما نمی‌توان از ابزاری که به‌عنوان امانت در اختیار ماست در این راه استفاده کنیم و قطعاً از طریق قانون پیگیری می‌شود.

وی در پایان در پایان با تشکر از پایگاه اطلاع‌رسانی بلاغ مازندران، گفت: بلاغ رسانه‌ای است که همیشه احساس مسئولیت کرده و اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیحی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.