پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت تکمیل نشد

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی لیست نهایی دهند، گفت: جریان اصولگرایی و حزب موتلفه هم لیست مشترک می‌دهند و جریان اصلاح‌طلبی هم با لیست محمدرضا عارف به میدان می‌آیند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از فارس، سیدرمضان شجاعی کیاسری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با نزدیک شدن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شاهد سه ضلعی شدن جناح‌های سیاسی هستیم، اظهار کرد: اصولگرایان تندرو، اصلاح‌طلبان تندرو و معتدلان هر دو جناح تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی لیست نهایی دهند، افزود: جریان اصولگرایی و حزب موتلفه هم لیست مشترک می‌دهند و جریان اصلاح‌طلبی هم با لیست محمدرضا عارف به میدان می‌آیند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آتی تندتر از مجلس نهم دیده می‌شود، گفت: مجلس دهم نزدیک به دولت و جریانات چپ است.

 

*جریان روشنفکری در مجلس آینده

این مسئول با اشاره به اینکه جریان روشنفکری و اعتدال در مجلس آینده بیشتر خود را نشان می‌دهد، بیان کرد: مجلس آینده از جهت بار کارشناسی بالاتر، سیاسی تندتر و نزدیک‌تر به دولت فعلی است مگر اینکه نزدیک به انتخابات اتفاقی جدید رخ دهد و اصلاح‌طلبان و اصولگرایان لیست جداگانه بدهند.

 

شجاعی با بیان اینکه حزب جمعیت رهروان ولایت هم در استان‌ها لیست می‌دهند، افزود: لیست کاندیداهای جمعیت رهروان ولایت در بردارنده دیدگاه اعتدالیون اصلاح‌طلبان و اصولگرایی است.

 

وی تغییر فرمانداران و استانداران در ماه‌های نزدیک به انتخابات را صلاح ندانست و خاطر نشان کرد: تغییر استانداران و فرمانداران شبهه‌ای به شبهات اضافه می‌کند اما اگر ضرورت هم داشته باشد تحولات خیلی اثرگذار نیست.

 

*نگاه اصلاحی دولت در استان‌ها زیرسئوال است

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند تغییر و تحولات فرمانداران و استانداران برای برگزاری انتخابات سالم مضر است، گفت: نگاه اصلاحی دولت همیشه در استان‌ها زیرسئوال است.

 

این مسئول با بیان اینکه ساز و کار نظام انتخاباتی محکم است، افزود: فرمانداران در چینش افراد روی صندوق‌های رای اعمال نظر دارند.

 

شجاعی با بیان اینکه وزیر کشور باید هدف از این جابه‌جایی فرمانداران و استانداران را توضیح دهد، خاطرنشان کرد: مشخص است کارشناسانی که فرمانداران را رصد کردند جابه‌جایی به موقع را نمی‌دانستند.

 

وی درباره قانون انضباط مالی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون انضباط مالی قانون خوبی است اما دراین موقعیت «نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است.»

 

شجاعی ادامه داد: یکی از مباحث این است که بعد از نام‌نویسی هر کاندیدایی که وعده دهد و کمک مالی کند تخلف است و کاندیداها باید صورت وضعیت مالی خود را اعلام کنند.

 

*ساز و کار انضباط مالی باید منطقی باشد

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام وزرا باید وضعیت مالی خود را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: هنوز برخی از وزرا حساب و کتاب مالی خود را به قوه قضاییه اعلام نکردند.

 

این مسئول با تاکید براینکه ساز و کار انضباط مالی باید منطقی باشد، تصریح کرد: انضباط مالی فضای سالمی را در کشور ایجاد می‌کند هرچند برخی از مواد این قانون قابل اجرا نیست.

 

شجاعی با بیان اینکه تبلیغات در حوزه قانون انتخابات باید مشخص شود، افزود: تبلیغات زمان انتخابات باید منطقه‌ای و استانی تعریف شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی وزارت کشور مانند گذشته نمی‌تواند زمان و مکان تبلیغات را مشخص کند.

 

شجاعی با بیان اینکه با بهره‌گیری از فضای مجازی انتخابات پیش‌رو نسبت به انتخابات گذشته تفاوت زیادی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هستیم بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای تبلیغات انتخابات آتی از تجهیزات اداری، امکانات و حمایت‌های دولتی استفاده می‌کنند.

 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اعتبارات دولتی که به این استان اختصاص یافته چه میزان در پیشرفت مازندران موثر است، بیان کرد: استاندار مازندران اعلام کرد پنج برابر نسبت به استان‌های دیگر اعتبار جذب کردیم در حالی که فلاح نمی‌دانست این ادعا توقع ایجاد می‌کند.

 

شجاعی افزود: لازم است استاندار مازندران این ادعا در چند برابر شدن جذب اعتبار را به اثبات برساند.

 

وی تنها فایده سفر رئیس جمهوری به مازندران را تخصیص کامل اعتبار امسال دانست و گفت: ستاد بحران استان عاجز از جمع کردن ۱۰ روستای سیل‌زده مرکز مازندران است.

 

*پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت در دولت روحانی تکمیل نشد

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه اعتبارات بخش راه نباید برای مازندران تلقی شود، تصریح کرد: دولت روحانی با شعار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آمده است در حالی که چندین پروژه بالای ۶۰ درصد و ۹۰ درصد داریم هنوز به سرانجام نرسید.

این مسئول درباره شکایت سرافراز رئیس رسانه ملی از دو نماینده مجلس، گفت: بعد از فرمایشات رهبری که الزامات ۹ گانه را مطرح کردند رسانه ملی می‌توانست آن را جمع کند و به بحث پسابرجام بپردازد.

 

وی ادامه داد: انتقاد ما از رسانه ملی این بود که چرا گذشته را برجسته می‌کند چرا نگاه‌های سیاسی اعمال می‌شود و جریانی را تقویت می‌کند.

 

شجاعی با اعلام اینکه سرافراز از دو نماینده مجلس بابت این انتقاد شکایت کرد، خاطرنشان کرد: شکایت رئیس رسانه ملی از من و پیرموذن نماینده اردبیل بود.

 

*شکایت رسانه ملی از نماینده مجلس باید در گینس ثبت شود

 

وی با بیان اینکه براساس اصل ۸۶ قانون اساسی نماینده‌ها حق اظهار نظر بر دستگاه‌های اجرایی را دارند، افزود: به عنوان نماینده نماینده‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شدم و حق اظهار نظر بر رسانه ملی را دارم.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکایت رسانه ملی هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده، گفت: این نوع شکایت باید در گینس ثبت شود که دستگاهی از نماینده ملی شکایت کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.