پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند توسعه جامع روستایی ساری تدوین شود

سرپرست فرماندار ساری گفت: سند توسعه جامع روستایی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی بر اساس آن تهیه و تدوین شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبر ی چهاردانگه، احمد حسین زادگان صبح چهارشنبه در نشست با معاونان و بخشداران ساری با تأکید بر تلاش در جهت پیشبرد و رسیدن به اهداف دولت تدبیر و امید، تحت منویات مقام معظم رهبری، گفت: وظایف نظارتی و حاکمیتی مجموعه فرمانداری باید به‌صورت قانونی و با برنامه‌ریزی پیگیری و انجام شود.

 

فرماندار مرکز استان با تأکید بر حفظ و صیانت از اقتدار و جایگاه بخشداری‌ها و با الزامی خواندن رعایت قوانین و مقررات در انجام وظایف محوله افزود: مهم‌ترین وظیفه ما پاسخگویی به مطالبات مردم است.

 

وی همچنین خواستار رعایت نظم و انضباط، صرفه‌جویی، امانت‌داری، عدالت و برنامه‌ریزی مدون از سوی بخشداران شد و به نگاه کلان در مدیریت‌ها تأکید کرد و گفت: با نگاه کلان، اقتدارتان حفظ و خواسته‌هایتان بزرگ و قطعاً تلاشتان بیشتر و مؤثرتر خواهد بود.

 

سرپرست فرمانداری بر تلاش در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: باید درجهت ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، توسعه کشاورزی، صنعت وگردشکری شهرستان برنامه‌ریزی دقیق کنیم.

 

حسین زادگان مشارکت‌های اجتماعی را گامی در توسعه روستایی اعلام و خاطرنشان کرد: با شناسایی نخبگان و شخصیت‌های مهم ملی و استانی در بخش‌ها و هم‌چنین مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاران توسعه روستایی را برنامه‌ریزی کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین قابلیت هر بخش معرفی و سند توسعه جامع روستایی در حوزه‌های  اقتصادی، اجتماعی و علمی و فرهنگی بر اساس آن تهیه و تدوین شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف بر اساس معضلات، مشکلات و حتی داشته‌ها و ظرفیت‌های توسعه، راهکارهای توسعه و حل مشکلات ارائه شود.

 

حسین زادگان با تأکید بر اینکه عدم حضور و پاسخگویی مسئولان در جلسات و کارگروه‌ها، توهین تلقی می‌شود، خطاب به بخشداران گفت: وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و در توسعه و آبادانی روستاها تلاش کنند واژ هرگونه تخلف اعم از ساخت‌وساز غیرمجاز مسکونی و اماکن عمومی جلوگیری کرده و گزارش را به مراجع ذیصلاح اعلام کنند.

 

وی گفت: معضل بعدی اقتصاد روستایی است که به دلیل نزدیکی به شهر اغلب زمین‌های کشاورزی مورد ساخت‌وساز قرارگرفته و اغلب کشاورزان مهاجرت به شهرها را برای کار وزندگی انتخاب کرده‌اند.

 

حسین زادگان با اشاره به موضوع برگزاری انتخابات در سال جاری و اهمیت آن، بیان کرد: حفظ استقلال مجموعه فرمانداری در جهت برگزاری انتخابات امری اجتناب‌ناپذیر است و بخشداران نباید در جهت جانب‌داری و یا موضع‌گیری نسبت به کاندیدای احتمالی اقدامی انجام دهند بلکه با همکاری و تعامل زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم ودراین راستا تلاش کنند.

 

فرماندار مرکز استان یادآور شد: شورای کاربردی توسعه بخش را تشکیل داده و کارگروه‌های مختلف بر اساس نیاز هر بخش زیرمجموعه شورای کاربردی توسعه تعیین کنید تا انگیزه برای تحول و خلاقیت و نوآوری در راستای حل مشکلات و ایده‌های اقتصادی به وجود آید.

 

حسین زادگان خواستار تشکیل کمیته چهارگانه گازرسانی، کمیته آب آشامیدنی و کشاورزی، کمیته گردشگری روستایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.