پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برگزاری هفته گرامیداشت روز مازندران ۹ تا ۱۵ آبان ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دبیر ستاد اجرایی روز مازندران گفت: در سال ۸۷ روزی به نام استان‌ها نامگذاری شده است اما این روز مانند روز مازندران در تقویم رسمی ثبت نشده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه،  محمد‌رضا حسن‌پور در نشست خبری « روز مازندران » در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری گفت:‌ بنیاد هم‌اندیشان تبری از ۳۸ تشکل مازندرانی که در تهران فعال هستند تشکیل شد و برای هماهنگی و فعالیت بهتر دبیرخانه و دفتر این بنیاد در مازندران شروع به کار کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه روز مازندران برای مردم استان شناخته شده نیست، گفت: به همت شورای فرهنگی استان روز چهاردهم آبان ماه روز مازندران نامگذاری شده است و امسال تصمیم داریم بر خلاف سال‌های گذشته  برنامه‌هایی را در شهرهای مختلف استان برگزار کنیم.

 

دبیر ستاد اجرایی روز مازندران ادامه داد: شش کارگروه زیست محیطی، میراث فرهنگی و گردشگری، سلامت، فرهنگ و هنر و ورزش در این بنیاد تشکیل شده است که با برگزاری جلسات با نخبگان و مسئولین استان برنامه‌های مختلفی را برای معرفی مازندران و روز مازندران تدارک دیده‌ایم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد برای روز مازندران اعلام کرد: شب شعر در شهرهای ساری، بابل، نور، آمل و نوشهر، مسابقات بومی و محلی و روستایی در هفت شهر استان، مسابقات انشانویسی و شعر و داستان در مدارس استان، مسابقات طبخ غذای محلی در فریدونکنار، پاکسازی طبیعت در شهرهای مختلف، بازدید از موزه‌های استان، تورهای گردشگری، برپایی نمایشگاه و برگزاری مراسم آیینی همچون شاهنامه‌خوانی و تعزیه در شهرهای مختلف استان از برنامه‌های این بنیاد برای روز مازندران است که از روز شنبه ۱۲ آبان ماه تا ۱۶آبان برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: به جهت متبرک کردن این مراسم به بوی شهدا، افتتاحیه این مراسم با عطرافشانی مزار شهدا آغاز خواهد شد و پس از آن بازدید از آسایشگاه جانبازان صورت می‌گیرد.

 

حسن‌پور NGOها (سمن‌ها یا تشکل های مردم نهاد غیرِ دولتی) را حلقه بین مسئولین و مردم دانست و تصریح کرد: همدلی بین سمن‌ها و مسئولین ایجاد شده است و با کمک اندیشمندان گام اول را محکم برداشته‌ایم و تلاش می‌کنیم با معرفی این روز در سال‌های آینده مردم وسیع‌تر پای کار آمده و این مراسم باشکوه بیشتری برگزار شود.

 

وی با اعلام اینکه این روز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده است، گفت: در سال ۱۳۸روزی برای استان‌ها در نظر گرفته شد ولی در تقویم رسمی ثبت نشده است.

 

دبیر ستاد اجرایی روز مازندران یادآور شد: نیازمند کمک و حمایت بیشتر از جانب مردم و مسئولین برای برگزاری روز مازندران هستیم و تمام فرهیختگان و نخبگان که می‌توانند یاری کننده ما باشند می‌توانند به عضویت این بنیاد درآیند.

 

Poster Roze Mazandaran-telegram

 Roze Mazandaran- Logo 1Site

 

پایگاه خبری چهاردانگه: لوگو و پوستر این همایش را آقای عین اله آزموده (از مدیران پایگاه خبری چهاردانگه) طراحی کرده و انجمن فرهنگی سادوای بالاده نیز یکی از تشکل های مازندرانی حامی برگزاری این همایش می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.