پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

186 هزار دانش‌آموز مازندرانی شبکه «شاد» را نصب کردند/اهدای 50 دستگاه تلفن همراه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

علیرضا سعدی‌پور امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره شبکه شاد اظهار کرد: شبکه شاد شبکه آموزشی دانش آموزان است و این شبکه برای انسجام‌بخشی فعالیت‌های آموزشی در راستای اجرای برنامه‎های آموزش فضای مجازی است.

شبکه شاد محیط امن و جذاب برای دانش آموز ایرانی

وی افزود: محیط شبکه شاد امن، جذاب، پویا و متناسب برای فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان ایرانی است و مالکیت شبکه شاد برای وزارت آموزش و پرورش و پیام رسان داخلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به نحوه نصب این اپلیکشین اشاره کرد، گفت: برای نصب این شبکه مدیر مدرسه در ابتدا این اپلیکیشن را از سامانه سناد در گوشی همراه یا در کامپیوتر خانگی pc نصب می‌کند و وقتی برنامه اپلیکیشن را که مدیر نصب کرد، برای ارتباط با معلم، معلم را فراخوان می‌کند و در این مرحله معلم این اپلیکیشن را نصب می‌کند و به دنبال دانش‌آموزان می‌رود.

این مسؤول تصریح کرد: مدیر از طریق شماره تلفن دانش‌آموزان که در سامانه سناد است، ارتباط را با اولیا دارد و شماره و کد ملی  را به معلم می‌دهد و معلم دانش‌آموز را اضافه می‌کند و با نصب اپلیکیشن توسط دانش‌آموز وارد گروه کلاس خود می‌شود.

اولیا دانش آموزان با کد ملی وارد شبکه شاد شوند

سعدی‌پور با بیان اینکه اولیا به تنهایی با شماره خودشان نمی‌توانند این اپلیکیشن را نصب کنند، گفت: افرادی که مشکل دارند و نمی‌توانند وارد شبکه شاد شوند، این پیام رسان مثل تلگرام و سروش و ایتا نیست و در این اپلیکیشن کد ملی دانش‌آموزان باید داده شود تا وارد شبکه شاد شوند.

این مسؤول در ادامه افزود: اولیای دانش‌آموزان به موبایل فروشی‌ها می‌روند تا اپلیکیشن را نصب کنند و شماره تلفن می‌دهند که اشتباه است این اپلیکیشن مختص مدرسه است و دانش‌آموزان باید کد ملی خود را بدهند تا وارد شبکه شاد شوند.

رابطه معلم با دانش آموز تعاملی است

وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن  رابطه تعاملی  بین معلم و دانش آموز است، یادآور شد:محیط شبکه شاد امن است و دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگر نمی‌تواند ارتباط بگیرد و دانش آموزان تنها با معلم در ارتباط هستند و فقط معلم مدیریت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: معلم در گرو حضور غیاب می‌کند و اگر دانش‌آموزی غایب باشد، معلم به مدیر اطلاع و مدیر به اولیا اطلاع می‌دهد که شاگرد در سر کلاس مجازی حضور نداشته است.

وی افزود: در دبیرستان‌ها همه معلم ها خودشان را در گروه اضافه می‌کنند برنامه بر اساس برنامه روزانه است و تنها ساعتش از کلاس‌های مدرسه کمتر است.

تشکیل دبیرخانه راهبردی شبکه شاد

سعدی‌پور یادآور شد: برنامه‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت‌بدنی و سلامت و تندرستی، انجمن اولیا ومربیان به این اپلیکیشن اضافه شده است که یکی دیگر از قابلیت‌های  شبکه شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دبیرخانه راهبردی شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) را دراستان تشکیل دادیم، گفت: این دبیرخانه همه نقش‌های افراد را در سطح شهرستان رصد می‌کند، ما جزیره‌ای عمل نکردیم تا شهرستان‌ها را دچار سردرگمی نشوند و در هر شهرستان رابط گذاشتیم.

وی در ادامه گفت: 6 کارگروه آموزش ابتدایی، متوسطه ، پرورشی و فرهنگی، تربیتی و سلامت، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی تشکیل شد و تمام ارکان آموزش و پرورش مازندران در تمامی شهرستان‌ها درگیر شبکه شاهد هستند.

مازندران استان دوم در نصب اپلیکیشن توسط مدیران

سعدی‌پور با بیان اینکه استان مازندران جزو سه استان برتر در کشور در نصب شبکه شاد جزء دومین استان در کشور در نصب اپلیکیشن توسط مدیران است، اضافه کرد: ما روزانه رصد اطلاعاتی از تعداد نصب معلمان، مدیران، کلاس و دانش‌آموزان را در شهرستان‌ها داریم.

وظیفه آموزش و پرورش در روش‌های جایگزین آموزش 

این مسؤول با بیان اینکه بعضی از دانش‌آموزان گوشی همراه ندارند و خانواده‌ها نگران و تحت فشار هستند، تاکید کرد: اجباری نداریم که دانش آموزان گوشی داشته باشند، آموزش و پرورش وظیفه دارد روش‌های جایگزین برای آموزش این دانش‌آموزان ایجاد کند.ما ابتدا رصد می‌کنیم که چه تعدادی از خانواده ها در روستاها و شهر گوشی تلفن همراه و اینترنت ندارند، برای آن برنامه ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: استفاده معلمان مناطق محروم و راهبران آموزشی و مدیران کلاس‌های چند پایه و آموزگاران با تولید درس‌نامه، جزوه، سی دی، دی وی دی به روستاها بروند و به دانش آموزان تحویل دهند و حتی در مواردی در کنار دانش آموزان رفع اشکال کنند این وظیفه است.راه دوم استفاده از شبکه‌های آموزشی در کشور فعال هستند از جمله شبکه چهار و شبکه 7(آموزش) بر اساس برنامه درسی پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: استفاده از ظرفیت معلمانی که داوطلب هستند و در این موضوع می‌توانند به ما کمک کنند از بعضی از معلمان که داوطلب باشند به ما کمک کند و درس‌نامه تولید کنند و در مناطق محروم مانند دودانگه، چهاردانگه، بلده، کجور برخی از روستاهای رامسر اشکورات، دوهزار و سه هزار تنکابن، هزار جریب شناسایی کردیم به دانش آموزان خدمات آموزشی بدهیم.

خرید 50 دستگاه گوشی توسط خیرین

وی افزود: خیرین ورود پیدا کردند و برای دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت ۵۰ دستگاه گوشی  خریداری کردند و این گوشی‌های خریداری شده به دانش آموزان محروم داده شد.

سعدی‌پور تصریح کرد: سرگروه های درسی و آموزگاران و مدیران در کلاس های چندپایه 6 هزار تماس تلفنی با دانش آموزان روستایی برقرار و با آنها در ارتباط بودند.

وی به آموزش دروس در حوزه تلویزیون اشاره کرد، گفت: بیش از یک هزار و 700 درس‌نامه، سی دی، دی وی دی تولید شد و به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داده شد.

186 هزار دانش آموز شبکه شاد را نصب کردند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در مازندران بالای 90 درصد است، گفت: در استان مازندران ۹۱ درصد مدیران شبکه شاد نصب کردند چراکه در مناطق محروم بستر اینترنت فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: 43 درصد از معلمان در اپلیکیشن شاد ثبت نام کردند.

سعدی‌پور بیان کرد: تعداد کلاس در شبکه شاد کلاس نفر است و تعداد کلاس‌ها در استان مازندران  25 هزار و 285 است که 74.87درصد نفرکلاس در گروه‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 34.24 درصد از تعداد کل دانش آموزان اپلیکیشن شاد را نصب کردند، اظهار کرد: استان مازندران54۵ هزار و  157 دانش آموز دارد حدوداً ۱۸۶هزار و ۶۴۶ دانش آموز شبکه شاد را نصب کردند.

زمان امتحانی نهایی دوازدهمی‌ها با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا

وی اشاره کرد: از روزهای سوم اسفند مدارس تعطیل شد از پیام‌رسان‌های دیگر برای آموزش  استفاده کردیم و مدارس تعطیل بود اما بستر آموزش تعطیل نبود پیام رسان‌های دیگر از جمله روبیکا، سروش قبل از اینکه شبکه شاد بیاید استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تکید کرد: پایه دوازدهم آزمون ملی دارند و هماهنگ و به صورت نهایی و تصحیح آن هم به صورت نهایی است و تصمیم برای برپایی آزمون نهایی و زمان امتحانات با ستاد ملی مبارز با ویروس کرونا در کشور است.

سعدی‌پور یادآور شد: دوازدهمی‎ها طبق روال سال‌های پیش 90 درصد درسشان را تا اسفند خوانده‌اند و برای بعد عید برای رفع اشکال به مدرسه می‌آمدند در حال حاضر10 درصد باقیمانده را از طریق فضای مجازی و ارتباطی که با معلم‌ها می‌گیرند تا اردیبهشت تمام می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بین کرد: بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری آزمون‌ها با ستاد ملی کرونا است و آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نیست.

وی گفت: 186 هزار دانش آموز کلاس‌هایشان در شبکه شد برگزار می‌شود و سایر دانش آموزان که وارد شبکه شاد نشدند از پیام رسان‌های دیگر استفاده می‌کنند.

 /86051/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.