پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هواشناسی در باره کاهش محسوس دما در مازندران هشدار داد

هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به استان از روز چهارشنبه و کاهش محسوس دما و وزش نسبتا شدید باد هشدار داد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به استان از روز چهارشنبه و کاهش محسوس دما و وزش نسبتا شدید باد هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است که موج بارشی ابتدا روز چهارشنبه از سمت ارتفاعات غربی آغاز و سپس در سطح استان گسترده خواهد شد.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که این سامانه بتدریج با بارش باران و برف و کاهش محسوس دما همراه می شود که نتیجه آن در ارتفاعات وزش باد شدید و در ارتفاعات نیمه غربی هم با بارش باران و برف خواهد بود.

طبق این پیش بینی ، شهروندان مازندرانی طی چهارشنبه شب تا پنجشنبه شب شاهد بارندگی ، کاهش دما ، وزش باد گاهی شدید در سطح استان و تداوم بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که در این مدت آسیب و خسارت به سازه های کم مقاوم در مناطق مرتفع ، ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی ، کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده های کوهستانی و کولاک برف و احتمال آب گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه غربی استان وجود دارد.

در این اطلاعیه از بومیان و مسافران خواسته شده است از تردد جاده ای بویژه در ارتفاعات نیمه غربی استان بپرهیزند و در صورت ضرورت تردد ، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

هواشناسی مازندران از کوهنوردان خواسته است از صعود به ارتفاعات خودداری کنند . از کشاورزان هم خواسته شده از پوشش مناسب برای هدررفت انرژی در واحدهای گلخانه ای استفاده کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که سامانه بارشی که از فردا چهارشنبه وارد استان می شود ، تا اواخر روز پنجشنبه مهمان مردم مازندران خواهد بود.

احمد اسدی افزود : این سامانه با وزش باد شدید شروع و به تدریج با بارش باران و برف همراه می شود که در نتیجه آن مازندرانی ها شاهد کاهش محسوس بین سه تا ۶ درجه‌ای در مناطق ساحلی و ۱۲ تا ۱۳ درجه‌ای در ارتفاعات خواهند بود.

وی شرایط جوی مازندران در روز جمعه را نیز نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران توصیف کرد و گفت که شهروندان مازندرانی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری خواهند بود که این ناپایداری‌ها در ارتفاعات با وزش باد، مه آلود و بارش پراکنده برف همراه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.