پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر محدودیت اعتباری ندارند

حسین زادگان با بیان اینکه کارخانه‌های زباله سوز نوشهر و ساری هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارد و هر میزان اعتبار که برای تکمیل پروژه نیاز باشد، تأمین می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه دولت تاکنون در این موضوع به هر تعهدی که داده عمل کرده است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر از بهره برداری این طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دولت در مورد اتمام طرح‌های پسماند مازندران مصمم است.

او با اشاره به سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به مازندران و راه‌اندازی آزمایشی این نیروگاه، افزود: در این راستا چند موضوع جزیی وجود دارد که در جلسه امروز به بحث گذاشته و تصمیم نهایی اتخاد می‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: تمام تلاش این است که اگر موضوعی جدی پیش نیاید تا پایان آذرماه با حضور رییس جمهور این نیروگاه به صورت کامل افتتاح شود.

حسین زادگان گفت: بحث خرید تضمینی برق تولیدی این طرح هم مطرح است که پیگیری‌هایی صورت گرفته و با وجود برخی نکات، بدنبال تحقق آن هستیم لیکن این موضوع ارتباطی به افتتاح پروژه ندارد و اعتقاد ما این است که هر یک روز زودتر نیروگاه زباله سوز نوشهر افتتاح شود منافع مردم را در پی دارد.

استاندار مازندران به مکانی که محل دپوی چندین ساله زباله شهرستان نوشهر است اشاره کرد و افزود: مشکلاتی در این زمینه هم وجود دارد که مستقیما مرتبط با اصل پروژه نیست و در فرایند فعالیت نیروگاه، از حجم دپو کاسته می‌شود و موضوع شیرابه آن نیز به عنوان یک پروژه مجزا درکنارش قرار می‌گیرد.

او گفت: شیرابه این نیروگاه تحت کنترل است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند، اگرچه تولید شیرابه دارد، اما خروجی ندارد.

حسین زادگان با بیان اینکه کارخانه‌های زباله سوز نوشهر و ساری هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارد و هر میزان اعتبار که برای تکمیل پروژه نیاز باشد، تأمین می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه دولت تاکنون در این موضوع به هر تعهدی که داده عمل کرده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یک زمانی در مازندران به دنبال این بودیم که اثبات کنیم موضوع پسماند در استان مهم است و نیاز به توجه دارد، گفت: الان حداقل در چندماه اخیر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کارخانه‌ها دریافت کردیم. مجلس حمایت لازم را انجام و دولت نیز کارخانه‌های زباله سوز استان‌های شمالی را در اولویت قرار داده است.

استاندار مازندران افزود: طرح تنکابن به اتمام رسیده و افتتاح شده است، پروژه بابل ایرادی داشت که اعتباری برایش در نظر گرفته شد.

او گفت: زباله‌سوز ساری پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد و برای طرح نور و محمودآباد سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است و برای طرح آمل نیز زمین تأمین شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.