پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

12 اسفند دومین سالگرد ارتحال آیت الله مهدی زمانی کیاسری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: یکی از چهره های شاخص و سرشناس شهر کیاسر و منطقه چهاردانگه و استان مازندران در دوره معاصر بدون شک آیت الله مهدی زمانی کیاسری می‌باشد.

وی واعظی توانمند، مفسری توانا، آگاه به تاریخ منطقه چهاردانگه، پرورش یافته در خانواده ای  اهل علم و فقاهت و در زندگی شخصی ساده زیست بود. آیت الله مهدی زمانی کیاسری،  فرزند آیت الله اسدالله زمانی در ۲۸ بهمن ۱۳۰۵ هجری خورشیدی ( جلالی سال، سالی که سید جلال جمالدین کلایی به کیاسر حمله کرد)در شهر کیاسر مرکز بخش چهاردانگه، مطابق با نیمه شعبان ۱۳۴۵ ه ق شب میلاد  امام زمان متولد شد و به همین دلیل نام مهدی را برای وی انتخاب کردند.

آیت الله اسدالله زمانی که در کیاسر، دامغان، ساری، قم و نجف تحصیل کرده  و به درجه اجتهاد رسید و از علمای خوش نام منطقه چهاردانگه بودند که مردم منطقه خاطرات خوبی از وی به یاد دارند و هنوز صله ارحام آن فقید زبانزد عام و خاص می‌باشد. زمانیکه به روحانیت سخت می گرفتند، ایشان مجوز پوشش لباس روحانیت را داشتند و با تلاش های ایشان و سایر علما، منطقه چهاردانگه به دینداری شهره بود.

شیخ مهدی زمانی دوره ابتدایی را در دبستان کیاسر خواند و به علت علاقه به علوم دینی برای تحصیل به  حوزه علمیه ساری رفت و بعد از دو سال تحصیل در آنجا به  مشهد مقدس مهاجرت کرد و سپس رهسپار حوزه علمیه قم شد و به  مدت ده سال خارج فقه را در نزد آیت الله بروجردی تلمذ نمود.

آیت الله مهدی زمانی کیاسری در ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ رحلت نمود و بعد از تشییع جنازه با شکوه در شهر ساری و کیاسر در زادگاهش به خاک سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.