پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۰ کیلوگرم مواد مخدر امسال در چالوس کشف و ضبط شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، سرهنگ ذات الله رضوانی روز سه شنبه به مناسبت هفته ناجا به خبرنگاران گفت : در این رابطه دست کم هزار و ۲۳۵ نفر شناسایی ، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند که اکنون در زندان بسر می برند.

وی توضیح داد : در میان این افراد ، سه باند خانوادگی که اغلب آن ها غیر بومی و  در  پوشش مسافر و گردشگر به این شهرستان سفر داشتند از سوی ماموران نیروی انتظامی منطقه شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی چالوس گفت که طی این مدت ، شناسایی و دستگیری متهمان به هنگام وقوع  و کشف سرقت نیز به ترتیب حدود ۱۵ درصد و ۳۵ درصد رشد داشته است .

رضوانی با بیان آنکه چالوس در مبادی ورودی آزاد راه تهران – شمال و پیوند دهنده استان های شمالی است، گفت که طبیعتا این شهرستان پذیرای بیشترین مسافر ، گردشگر داخلی و خارجی است  و تازمانی که همکاری ، همراهی و مشارکت همه جانبه مردم و دیگر ادارات مرتبط با پلیس امنیت وجود نداشته باشد نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند در تامین امنیت پایدار منطقه خدمات ارائه دهد.

وی اظهارداشت : به عنوان نمونه طبق گزارش های مستند شمار مسافرانی که به طور میانگین هر روز در تابستان امسال وارد چالوس می شدند دست کم ۷۰۰ هزار نفر بودند و در نتیجه علاوه برآنکه نیروی انتظامی باید در پوشش کامل امنیتی این منطقه تلاش کند در حوزه روان سازی گره های کور ترافیکی  شبکه های درون شهری و برون شهری حوزه جغرافیایی شهرستان نیز فعالیت کند.

 فرمانده نیروی انتظامی چالوس گفت : درحالی که توزیع امکانات و تجهیزات امنیتی و انتظامی برابر آمایش سرزمینی و شاخص جمعیتی بوده و امیدوارم با پیگیری های به عمل آمده در آینده نزدیک شاهد ارتقای تعدادی از پاسگاه ها موجود در منطقه بویژه در شهر گردشگرپذیر هچیرود باشیم .

  رضوانی در مورد نحوه نظارت بر خانه مسافرهای این شهرستان نیز افزود: با بازدید های به عمل آمده و نظارت های پیوسته ماموران نیروی انتظامی در تابستان امسال حدود ۳۰ باب خانه مسافر بدون مجوز به جرم اسکان اتباع خارجی در این شهرستان پلمب شدند و برابر قانون با مالکان آن ها برخورد شد.

 وی در مورد تعداد تماس های ثبت شده در سامانه پلیس ۱۱۰ در طی این مدت نیز اظهارداشت : از مجموع بیش از ۱۰ هزار مورد تماسی که با این سامانه به بیش از هشت هزار مورد منجر به پیگیری شد.

امسال از یازدهم تا هیجدم مهر ماه به عنوان  هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری شامل مرزن آباد، هچیرود و چالوس و حدود ۱۷۰ روستا در غرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲ /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.