پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی مازندران اختصاص یافت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسن خیریانپور سه شنبه شب در آیین آغاز به کار دومین جشنواره فرهنگی و اقتصادی شیربلال در شهرستان سیمرغ ، افزود: پارسال مبلغ ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی و ۳۰۰ میلیارد تومان  از بند ب تبصره ۱۸ برای اشتغال فراگیر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این که در شرایط فعلی جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم ، تاکید کرد: این موضوع برای تأمین نیازهای داخلی و ایجاد صادرات بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که استان مازندران استانی با ظرفیت‌های متعدد، متنوع، بالفعل و بالقوه است که می‌تواند در عرصه اقتصادی کشورمان نقش آفرینی کند،گفت: استان مازندران ظرفیت‌هایی همچون دریا، جنگل و خاک حاصلخیز دارد و ۱۶۰ رودخانه در این سرزمین جاری است و ۸۳۰ آبندان وجود دارد که می‌تواند زمینه‌های گردشگری، تأمین آب و پرورش ماهی را برای اقتصاد این استان به ارمغان بیاورد و امروزه با پیگیری‌های استاندار مازندران بازسازی و بهسازی آب بندان ها در ردیف بودجه قرار گرفته است.

معاون استاندار مازندران از وجود سه بندر، ۳۸۰ کیلومتر راه آهن و ۳۳۰ کیلومتر ساحل دریا به عنوان دیگر ظرفیت های استان یاد کرد و افزود : در عرصه‌های گردشگری و صنایع دستی هم با تنوع‌ در این استان مواجه هستیم و بنا است تا در آینده‌ای نزدیک با پیگیری استاندار مازندران همایش بین المللی رؤسای رادیو و تلویزیون کشورهای عضو اکو در مازندران برگزار شود.

وی با اعلام اینکه در بخش کشاورزی سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود ، گفت: امسال پیش بینی تولید یک میلیون و ۴۰۰ تن شلتوک در مازندران داریم که نسبت سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه است.

این مسئول تنوع محصولات کشاورزی مازندران را از نقاط وقت استان برشمرد و افزود : دستکم ۱۰۰ نوع محصول کشاورزی و همچنین ۲۵ نوع گونه گیاهی همچون گل محمدی و گل گاوزبان ، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن کیوی و ۹۵ هزار تن محصولات شیلاتی در مازندران تولید می‌شود که ما در ۱۴ محصول رتبه اول تولید کشور را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان سیمرغ بهترین نوع محصولات کشاورزی را تولید می کند اما باید حداکثر بهره وری را داشته باشد ، گفت: باید سود حاصل از این تولیدات همچون کاهش هزینه تولید، سود حاصل از تولیدات در چرخه تولید به نفع کشاورزان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از برنامه‌های کاری استانداری برای برندسازی، بسته بندی مناسب، پهنه بندی، ایجاد شرکت هلدینگ برای توسعه صادرات و تأمین نیازهای داخلی خبر داد.

دومین جشنواره شیربلال شهرستان سیمرغ به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱شب برای بازدید علاقه مندان دایر است.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.