پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸ خانه تاریحی در آمل احیا می شود/ ایجاد آلاچیق کتاب

0

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم جمشیدپناه بعدازظهر چهارشنبه در جلسه هیئت مدیره سازمان‌های وابسته شهرداری آمل گفت: چهار خانه ازاین تعداد در منطقه پایین بازار ومنطقه یک شهرداری و چهار واحد دیگر نیز در منطقه دو شهرداری واقع شده که با حمایت و پشتیبانی شهردار و همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل مقدمات واگذاری آنها انجام و به تدریج برنامه عملیاتی آنها در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: با واگذاری خانه‌های تاریخی که گام مهمی در راستای حفظ، احیا و معرفی آنها با شهروندان ونیز گردشگران خواهد شد، به مکانی دائمی برای رونق بخشی آموزش برخی صنایع فراموش شده به شهروندان نیز خواهد شد.

ایجاد گرمخانه توسط شهرداری

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل همچنین به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گرمخانه توسط این سازمان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد، امیدواریم با راه اندازی این گرمخانه ساماندهی کارتن خواب‌ها ونیز متکدیان دراین مکان به صورت مدیریت شده انجام شود.

جمشیدپناه با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل وارد سومین سال فعالیت رسمی خود شده و درواقع به دنبال تثبیت اثرگذاری وپیاده سازی رسالت سازمان خود در سطح شهراست، تصریح کرد، ایجاد شور و نشاط اجتماعی با رویکرد فرهنگی واجتماعی و همگانی کردن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ورزش درخور شأن برای شهروندان از اهداف مهم وکلان این سازمان هست که با حمایت شورای اسلامی شهر، شهرداری وشهروندان فهمیم آملی درحال اجرایی است.

ترسیم سیمای اجتماعی وفرهنگی آمل

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل همچنین به تدوین برنامه ویژه از سوی این سازمان با عنوان ترسیم سیمای اجتماعی وفرهنگی این شهر خبر داد و گفت: در این برنامه و در قالب بانک اطلاعاتی از نخبه‌ها، پژوهشگران وفعالان رشته‌های مختلف ایده‌های خلاقانه آنها دریافت و در جهت تولید و برنامه سازی طول سال استفاده و به کارگیری خواهد شد.

جمشیدپناه ادامه داد، البته این سازمان ازسال گذشته برنامه افکارسنجی از شهروندان ومراجعه کنندگان به سازمان را در خصوص ایده‌های مختلف آنها برای تولید و اجرای برنامه‌های مختلف و متناسب با شهرستان دریافت وحتی تعدادی از آنها را نیز اجرایی کرده است، درواقع سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل اعتقاد کامل به این اصل دارد که بزرگترین ایده ما این بوده که از شهروندان ایده گرفته است.

ایجاد پارک ورزش وآلاچیق کتاب در پارک‌های شهری

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل در بخش دیگری با بیان اینکه به پیشنهاد این سازمان وتعامل با سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری، یکی از پارک‌های ساخته شده این شهر به پارک ورزش اختصاص داده خواهد شد، گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با این سازمان و موافقت شهردار، مقرر شد در سال جاری آلاچیق‌های کتاب نیز برای استفاده شهروندان در پارک‌های سطح شهر ایجاد شود.

جمشیدپناه همچنین، برپایی جشنواره موسیقی، ایجاد ۱۲ کرسی تلاوت رضوی در محلات، ساخت سالن جدید ورزشی در شهر، ادامه نصب پلاک شهدا درمنازل شهدا، ایجاد آکروپلیس به همراه برگزاری برنامه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل درسال ۹۹ بیان کرد.

شهرآمل دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفرجمعیت شهری است.

کد خبر 4918991
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.