پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۲ درصد از سواحل مازندرانی خزر در حریم۶۰ متری دریا آزاد شد

0

مهدی رازجویان روز سه شنبه  در ملاقات  عمومی استاندار مازندران با مردم بابلسر در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع از ۳۷۰ کیلومتر ساحل خزر در حوزه استحفاظی مازندران  بیش از ۳۰۰ کیلومتر حریم ۶۰ متری خود را باز یافته است.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود : ۱۸ درصد از آزادسازی سواحل در مازندران باقی مانده است که از این میزان ۶ درصد متعلق به ارگان های نظامی و بنادر است که عملا خارج از طرح آزادسازی است.

وی با اشاره به اینکه  ۶درصد نیز متعلق به مراکز اقامتی مربوط به  دستگاه های دولتی استان است، افزود: اکثر مراکز اقامتی آزادسازی سواحل را انجام داده اند ولی تعداد باقی مانده نیازمند استعلام و دریافت مجوز از مراکز بالادستی خود هستند.

رازجویان گفت: ۶ درصد باقیمانده دیگر نیز متعلق به بخش خصوصی است که دارای سند می باشند که باید برای جابجایی این عرصه اعتباراتی برایشان درنظر گرفته شود.

سواحل آزاد شده نباید رها گردد

 معاون استاندار مازندران با بیان اینکه سواحل بعد از مرحله آزادسازی نباید رها  شود، افزود: باید در سواحل سرمایه گذاری شده و با ورود شهرداری ها، دهیاری ها و بخش خصوصی  از این سواحل بهره برداری گردشگری و اقتصادی شود.

وی با اشاره به اینکه  یکی از اهداف ما از آزادسازی سواحل ایجاد اشتغال پایدار است افزود: برنامه ی ما  این است که سواحل آزاد شده با نظارت گردشگری و استانداری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تعریف و سپس واگذار شود.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید تمام ساخت و سازهای موجود در ساحل دریای خزر تا حریم ۶۰ متری آزاد شود.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.