پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۶ درصد مازندرانی‌ها واکسن زدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۵۶۰ دز واکسن تاکنون در استان تزریق شده که در جامعه هدف اولیه یعنی کسانی که دز اول را تزریق کرده‌اند حدود ۷۶ درصد است.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: ستاد ملی کرونا براساس بررسی‌هایی که بر روی انواع واکسن‌های موجود در کشور انجام می‌دهد تصمیم می‌گیرد چه واکسنی برای چه گروه هدفی استفاده شود.

وی افزود: همه باید به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونادر ارتباط با واکسن عمل کنند، چون آنها گروه علمی بوده و انواع واکسن‌ها و مزایا و معایب آنها را بررسی و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: واکسنی که در حال حاضر برای تزریق به دانش‌آموزان توزیع شده و موجود است سینوفارم بوده که برای این سنین توصیه شده است.

موسوی یادآور شد: واکسن پاستور هم مورد تایید برای دانش‌آموزان است، ولی هنوز در مرحله توزیع قرار نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۵۶۰ دز واکسن تاکنون در استان تزریق شده که در جامعه هدف اولیه یعنی کسانی که دز اول را تزریق کرده‌اند حدود ۷۶ درصد است.

پاسخ طلایی به سوالات رایج کرونایی

 موسوی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد ایمنی بعد از ابتلا به کرونا، ایمنی دائم نیست، گفت:یک ماه بعد از ابتلا به کرونا از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر ایمنی کوتاه مدت در برابر بیماری پیدا می‌کنند و یک نفر اصلاً ایمن نمی‌شود.

وی افزود: با کاهش تدریجی ایمنی، برخورد فرد با ویروس جهش یافته جدید، می‌تواند منجر به ابتلای مجدد و تشدید بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا می‌تواند خطر ابتلای مجدد را نصف کند.

موسوی یادآور شد: برای دریافت واکسن پس از بهبودی باید دست‌کم ۴ هفته گذشته باشد.

وی به استمرار واکسیناسیون با استقبال مردم اشاره کرد و گفت: با گسترش واکسیناسیون و فراوانی واکسن، وزارت بهداشت دریافت‌کنندگان دارای اولویت تزریق دُز سوم واکسن کرونا را نیز اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.