پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۴ درصد از سواحل مازندرانی خزر در حریم ۶۰ متری دریا آزاد شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مهدی رازجویان عصر روز سه شنبه در نشست طرح آزادسازی ساحل خزر که با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرمانداران شهرستان های ساحلی استان در ساری برگزار شد، افزود: در مجموع از ۳۷۰ کیلومتر ساحل خزر در حوزه استحفاظی مازندران حدود ۲۳۷ کیلومتر حریم ۶۰ متری خود را باز یافته است.

وی گفت که همچنان طبق بررسی حدود ۳۶ درصد از حریم ۶۰ متری خزر در مازندران در تملک سازمان ها و نهادهای دولتی و عمومی و بخش خصوصی قرار دارد که با اتمام ضرب الاجل استاندار کار آزادسازی آنها ادامه دارد.

معاون استاندار مازندران افزود: هم اکنون حریم ۶۰ متری ۱۳۳ کیلومتر ار ساحل مازندرانی خزر در تملک نهادهای دولتی، عمومی و غیر دولتی قرار دارد که از این میزان ۴۵ کیلومتر آن در اختیار دستگاههای دولتی و عمومی است که طبق قانون ۲۵ کیلومتر قابلیت آزاد سازی دارد ولی ۲۰ کیلومتر بقیه که عمدتا در شرق استان واقع است به دلیل وجود زیرساخت های در اختیار نیروگاه شهید سلیمی، کشتی سازی صدرا و برخی نهادهای نظامی و انتظامی قابلیت آزاد سازی در شرایط فعلی را ندارد.
وی گفت : با اجرایی شدن طرح آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل خزر از اواخر خرداد ماه امسال تاکنون حدود سه کیلومتر از حریم ساحل که در اختیار دستگاههای دولتی، عمومی و نظامی و انتظامی قرار داشت، به طور کامل تا حریم پیش بینی آزاد شده است.
رازجویان با اعلام این که بر اساس بررسی میدانی آزادسازی سواحل رضایت مندی مردم استان مازندران و حتی گردشگران را نیز به دنبال داشت ، تاکید کرد: این برنامه مطابق با دستور مدیریت ارشد استان و با توجه به پایان یافتن ضرب الاجل یک ماهه به صورت جدی اجرایی می شود.
وی خواهان جدیت بیشتر فرمانداران شهرهای ساحلی برای آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل بدون هرگونه ملاحظه کاری شد و تاکید کرد که ملاحظات لازم از قبل مورد توجه قرار گرفته است و آنچه که فرمانداران و دیگر مسئولان باید انجام دهند، انجام تکلیف بدون تعارف و ملاحظه و وقت کشی است.
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید تمام ساخت و سازهای موجود در ساحل دریای خزر تا حریم ۶۰ متری آزاد شود.  
۶۹۸۲/۱۶۵۴
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.