پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، فرامک عزیز کریمی سه شنبه شب در آیین آغاز به کار دومین جشنواره فرهنگی و اقتصادی شیربلال شهرستان سیمرغ در استان مازندران افزود:  همچنین حدود ۹ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است. 

وی با اعلام این که سالانه بیش از ۱۲۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در کشور تولید می‌شود، گفت : در محصول مهمی همچون گندم برای چهارمین سال متوالی کشور ما خودکفا شده و نیاز به واردات نداریم.

مدیر کل دفتر غلات و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خبر داد و گفت که بابت خرید این میزان کلزا هم حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان کلزاکار پرداخت شده است.

این مسئول از ذرت به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی و دارای تعریف مشخص در طرح اقتصاد مقاومتی یاد و بر ضرورت توجه به گسترش و افزایش کشت این محصول تاکید کرد.

وی با اعلام این که ذرت دو گونه دانه ای و علوفه ای دارد ، گفت : کشت ذرت دانه‌ای که محصول تابستانی است به آب فراوانی نیاز دارد و در این بخش ما حجم واردات بالایی داریم.

مدیر کل دفتر غلات و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشت ذرت علوفه ای آب کمتری مصرف می‌شود، افزود: میزان مصرف آب در کشت ذرت علوفه ای ۳۰ درصد کمتر از ذرت دانه‌ای است و ما هم در کشور برای این نوع ذرت خودکفا هستیم و بیش از ۱۱ هزار تن تولید داریم.

عزیزکریمی همچنین از این که در استان مازندران بر روی محصول ذرت به صورت تخصصی کار می‌شود ابراز خرسندی کرد و وعده داد تا با کمک سازمان جهاد کشاورزی مازندارن، از محل واردات فایل خاصی را برای این استان باز کند.

مدیر کل دفتر غلات و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر جهاد کشاورزی مازندران علاقه مند باشد بذر ارقام ذرت شیرین و ذرت کنسروی را در اختیار قرار می دهیم و برای واردکنندگان بذر هم زمینه را برای واردات بهترین بذرها چه در سبزی و صیفی و چه در ذرت شیرین فراهم می آوریم تا بتوانند با کارخانجات به صورت کشت قراردادی وارد تعامل شوند.

این مسئول در وزارت جهاد کشاورزی قول داد که با همکاری این وزارتخانه سال آینده تولیدات ذرت در مازندران به لحاظ کیفیت از رشد خوبی برخوردار شود.

دومین جشنواره شیربلال شهرستان سیمرغ از امروز به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب برای بازدید علاقه مندان دایر است.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.