پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در مازندران جمع آوری شد

0

حجت الاسلام مهدی بریمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان، ۳۸ میلیارد ریال فطریه عام، ۶ میلیارد ریال فطریه سادات و ۶ میلیارد ریال نیز کفاره عمد و غیر عمد در عید فطر امسال در مازندران جمع آوری شد.

وی ادامه داد: امسال ۳ هزار صندوق در سراسر استان برای جمع آوری فطریه در نظر گرفته شده بود که از این تعداد ۲۴۰ صندوق در پایگاه های کمیته امداد مازندران، ۶۰ صندوق در پایگاه های مراکز نیکوکاری و ۲هزار و ۷۰۰ صندوق نیز در مساجد شهری و روستایی، بهزیستی و موسسات خیره فعال بود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران گفت: مردم شهرستان بابل با ۱۲ میلیارد ریال، شهرستان آمل با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مردم ساری با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیشترین میزان فطریه و زکات را در عید فطر امسال پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: وجوه جمع‌آوری شده از زکات فطریه و کفاره همچون سایر وجوه زکات، از شهری به شهر و یا روستای دیگر منتقل نمی شود و در میان نیازمندان همان منطقه توزیع خواهد شد.

بریمانی افزود: فطریه برای پرداخت اجازه مسکن، جهیزیه، تامین هزینه های بیماران و معیشت نیازمندان پرداخت می شود.

وی همچنین از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال زکات مال واجب و مستحب در سه ماهه نخست امسال در مازندران به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خبر داد.

هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مازندران در قالب بیش از ۷۰ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.

۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.