پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۰۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های مازندران آزاد شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق اکبری بعدازظهر یکشنبه درجلسه ستاد دیه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان مازندران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه زندان‌ها و ستاد دیه استان از تعامل و و پشتیبانی در جلب مشارکت‌های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد تقدیر و ابراز امیدواری کرد: تا به همت این ستاد مردمی در سال جاری تعداد افراد بیشتری از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در بررسی‌های انجام شده ۵۷۷ زندانی جرایم غیر در زندان‌های استان مازندران به سر می‌برند که اکثر آنها واجد شرایط برخورداری از تسهیلات ستاد دیه هستند البته اقدامات ستاد بر مبنای تحقیق و بررسی و کمک به مستحقان بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: امیدواریم با استفاده ازظرفیت شرکت‌ها، بخش دولتی وغیردولتی ونیکوکاران بخش‌های مختلف استان وباتلاش ستاد دیه استان در یک اقدام جهادی اکثر زندانیان جرایم غیر عمد آزاد و به جامعه برگردند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به سیاست تحولی رئیس قوه قضائیه در کاهش جمعیت کیفری گفت: درحال حاضر تاکید رئیس محترم دستگاه قضائی کشور، کاهش ورودی به زندان‌ها، افزایش خروجی اززندان وتعیین تکلیف وضعیت زندانیان واصلاح وبازسازی شخصیت و روح وروان مدجویان است وما نیز دردادگستری استان مازندران همه تلاش خود را معطوف اجرایی کردن این اهداف کرده ایم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام اکبری بر برنامه ریزی منسجم و دقیق در شناسایی کلیه خیرین استانی تأکید کرد و افزود: انجام امور خیر به ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند کارجهادی است و علیرغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌بایست با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه بهره گیری از فضای مجازی و رسانه‌های جمعی شاهد افزایش این کمک‌ها نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: ازسال ۱۳۸۱ که ابتدای تشکیل ستاد دیه بود تاکنون ۵ هزار و۵۴ نفر ازمحکومان جرایم غیرعمد استان با صرف مبلغ ۷۲۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

کد خبر 4983725
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.