پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد

0

ناصر قفلی روز چهارشنبه در نشست خیرین مدرسه ساز مازندران در آمل افزود : دغدغه اصلی جامعه خیرین کشور پروژه های نیمه تمام است که بخشی از آن باید با تسهیلات بخش دولتی تامین شود.

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر دولت همراهی خوبی با خیرین داشته است که نه تنها منجر به ورود بیشتر خیرین شده است ، بلکه به پروژه های مدرسه سازی نیز سرعت خوبی بخشید. 

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: با توجه به نگاه جدی دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی و با عنایت به اعتبارات در نظر گرفته شده امید داریم تمام مدارس خیرساز در کمترین زمان تکمیل شوند.

قفلی گفت : به دولت پیشنهاد کردیم مبلغ  پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به خیرین اختصاص یابد تا تعهداتشان به طور کامل انجام شود و آمادگی داریم حتی مبلغ این تسهیلات افزایش یابد.

سهم‌بری مازندران از اعتبار نوسازی مدارس به آورده خیرین گره خورد

 مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مازندران هم در این نشست با اشاره به اینکه اعتبارات ملی سال آینده بر اساس عملکرد خواهد بود، گفت: سهم بری همه استان ها از اعتبارات نوسازی مشررط به شرایط و میزان مشارکت خیرین شده است.

قربانعلی شیرزاد افزود : بنا بر لایحه بودجه سال ۹۹ میزان اعتبارت نوسازی مدارس کشور حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشد ۲ و نیم برابری دارد.

وی سهم بری هر استان را امسال برخلاف سال های گذشته منوط به شرایط خاصی عنوان کرد و ادامه داد: بنا بر دستورالعمل جدید سهم هر استان با اولویت شرایط و میزان مشارکت خیرین تخصیص می یابد ضمن این که عوامل دیگری مانند میزان پروژه های خیر ساز ، پیشرفت فیزیکی طرح های مشارکتی و خیر ساز هم در این زمینه معیار قرار می گیرد.

شیرزاد تاکید کرد: از سال آینده عواملی همچون متراژ پروزه های نوسازی ، جانمایی ، میزان دانش آموزان هدف و تعدد پروژه های مدرسه ساز در اولویت قرار ندارد. 

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل مشکلات مالی فراگیر خیرین نتوانستند تعهدات خود را محقق کنند، اظهار داشت: این مسئله ایجاب می کند که خیرین در زمان باقی مانده سال همت بیشتری به خرج دهند.

مدیرکل نوسازی مازندران همراهی خیرین استان در نوسازی و افزایش کیفی و کمی فضای آموزشی را در کشور نمونه عنوان کرد و گفت: اما با توجه به شرایط پیش آمده برای جذب اعتبارت همت بیشتری را می طلبد.

به گفته شیرزاد سال گذشته اعتبار نوسازی مازندران حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بود که به صورت کامل تحقق یافت.

به گفته او در حال حاضر ۷۸ پروژه مدرسه سازی خیرساز و مشارکتی در مازندران نیمه تمام است که برای بهره‌برداری هرچه زودتر آنان نیاز است خیرین ورود جدی داشته باشند.

بر اساس آمار مازندران دارای چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد تخریبی و فرسوده بوده و عمر آنان از ۲۵ سال نیز فراتر رفته است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.