پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰ میلیارد تومان تجهیزات زیرساختی موبایل در مازندران خاک می خورد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ یدالله طهماسبی روز سه شنبه در آئین گشایش اولین نمایشگاه تخصصی الکامپ مازندران در بابل افزود: اگر در برخی از نقاط مازندران پوشش موبایلی و اینترنت ضعیف عمل می‌کند به خاطر آن است که نتوانسته ایم از این تجهیزات استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا شهرداری‌ها هماهنگی و همکاری‌های لازم را با مجموعه ما داشته باشند تا بتوانیم هر چه زودتر این تجهیزات را نصب کنیم.

طهماسبی گفت: مازندران در حوزه فناوری اطلاعات در بخش زیرساخت‌ها از جمله استان‌های پیشرو در کشور است و تنها در پنج سال اخیر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کرده است که سهم شهرستان بابل از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای مازندران تحت پوشش موبایل قرار دارند و همچنین تا پایان سال جاری تمام روستاهای استان که بیش از دو هزار و ۷۰۰ پارچه است، به آخرین نسل اینترنت متصل می‌شود.

این مسئول با اعلام این که مازندران باید به لحاظ زیرساختی قابلیت ارائه خدمات به ۲۰ میلیون سیم کارت را داشته باشد، توضیح داد: هم اکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار سیم کارت شهروندان مازنی فعال است و همچنین این استان سالانه ۲۰ میلیون گردشگر دارد که موبایل مهم ترین ابزار ارتباطی آنان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ درصد دانشجویان استان مازندران در حوزه آی سی تی تحصیل می‌کنند و همه ما باید تلاش کنیم با توجه به زیرساخت‌های خوبی که داریم برای مازندران هوشمند مهیا شویم.

طهماسبی گفت:  مازندران هوشمند یعنی طراحی اپلکیشن هایی که تولید محتوا می‌کند و جوانان امروز این قابلیت را به خوبی فرا گرفته اند.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: فناوری های دانش بنیان برای ایران قدرت می آورد و قدرت منابع زیرزمینی رو به کاهش است.

علی نجفی افزود: در دنیای امروز کشورهایی که در حوزه دانش بنیان خلاقیت و نوآوری دارند از جمله برترین‌های اقتصاد جهان هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به دانشگاه‌های معتبری که در کشور وجود دارد همانند دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نخبگان توانمندی در این حوزه وارد بازار کار شده اند که با خلاقیت و ابتکار در حال فعالیت می‌باشند.

وی ادامه داد: دیگر همانند دهه های گذشته منابع زیر زمینی برای یک کشور قدرت نمی آورد و ما هم باید همگام با موج حاکم در جهان که در این حوزه وجود دارد حرکت کنیم که خوشبختانه گام های موثری برداشته شد.

نجفی اظهار داشت: یکی از موارد ویژه در برنامه ششم توسعه چابک سازی دولت می باشد که برگزاری این نمایشگاه در تحقق این امر بسیار اثر گذار است.

نخستین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک و کامیپوتر) مازندران از یکم الی چهارم مرداد ماه جاری در مصلی جمعه بابل برای بازدید علاقه مندان دایر است.

۷۳۴۳/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.