پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی بابل سرمایه گذاری شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد جلالی صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان بابل در اول اسفندماه سال گذشته با شناسایی اولین بیمار کرونایی در استان مازندران درگیر شد وتاکنون از بیش از ۱۰ هزار بیمار مشکوک تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد، سه هزار و ۷۰۰ نفر آن مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: هر بیمار کرونایی بدحال که در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود در هر شبانه روز مبلغ ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و بیمارانی که در بخش بستری می‌باشند در شبانه روز ۲۵۰ هزار تومان برای درمانشان هزینه می‌شود.

جلالی اظهار داشت: خیرین بابلی و غیر بابلی در شش ماهه گذشته نزدیک به ده میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل کمک کردند وحدود ١٥٠ میلیارد تومان هم از سوی دانشگاه و اعتبارات دولتی تأمین شده ودانشگاه علوم پزشکی بابل در دو سال اخیر بیش از٣٠ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی با ارز دولتی سرمایه گذاری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: براساس سیاست‌های دولت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات در مراکز درمانی مستقر شدند و این زیر ساختها در ایام کرونایی بسیار اثر گذار بود.

ساخت بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور

جلالی بیان داشت: مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور با ۱۰۰ تخت با پیگیری بنیاد نیکوکاران سلامت و همت خیرین ارجمند برادران میناگر در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: اولین بیمارستان وپلی کلینیک دندانپزشکی شمال کشور در دست احداث است که جا دارد از مادر شهیدان شعبانزاده بابت متقبل شدن تمام هزینه‌ها و تجهیزات این بیمارستان تشکر داشته باشم که انشاالله در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه بیان کرد: در موج اول کرونا که اسفندماه آغاز شده بود بالاترین آمار مجموع بیماران بستری کرونایی و مشکوک به کرونا ،۵۳۵ بیماربود که این آمار در موج دوم شیوع کرونا که از نیمه تیرماه در بابل آغاز شده و الان سیر نزولی گرفته در بیشترین میزان به ۳۶۰ بستری رسیده است، و این کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به موج اول نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: بین ۲۰ الی ۲۵ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی بودند که از شهرهای مختلف استان به خصوص بابلسر، بهنمیر، فردونکنا، آمل، محمودآباد و از غرب استان به بابل مراجعه کرده بودند.

جلالی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های مشکوک و قطعی در بدترین شرایط در خیز اول در یک روز هفته بطور متوسط ۱۴ نفر بود ولی در خیز دوم به ۴ نفر کاهش پیدا کرد، افزود: تاکنون ۲۹۰ بیمار فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا داشتیم وخوشبختانه مجموع فوتی‌های کرونا ومشکوک درموج دوم ۷۰ درصد کمتر از موج اول بوده است و این بلاشک مربوط به کیفیت بالای مراقبت و درمان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: ۶۰۰ کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد پنج نفربعنوان شهدای خدمت دانشگاه علوم پزشکی بابل به درجه رفیع شهادت نائل شدند و دو پزشک هم که از کادر دانشگاه نبودند شهید شدند.

جلالی با اشاره به اینکه ۱۴ خانم باردار در بابل بستری و زایمان کردند که بیشتر اینها غیر بابلی بودند، گفت: در ایام کرونایی ۳۳ هزار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی بابل ویزیت شدند که بخش قابل توجهی از این افراد نیاز به بستری نداشتند و درمان سرپایی شدند.

عدم رعایت پروتکل بهداشتی پاییز و زمستان سخت کرونایی را رقم خواهد زد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: اگر مردم و مسافران بخواهند همانند شش ماه گذشته بی تفاوت به هشدارها باشند و بعد از تعطیلات پایان هفته بار دیگر به بابل و مازندران سفر کنند پاییز و زمستان سخت کرونایی در انتظار ماست.

وی گفت: انتظار می‌رود مردم بعد از گذشت حدود هفت ماه به این باور رسیده باشند که انجام مسافرت‌ها و برپایی تجمعات فامیلی، عروسی و عزا زمینه موج سوم این بیماری را فراهم می‌کند.وبا توجه به در پیش بودن شیوع آنفلوآنزا ترکیب این دو ویروس خطر آفرین است.

جلالی بیان داشت: طبق آمار در ایام اوج مسافرت به استان، بیش از یک میلیون ماشین به سمت استان‌های شمالی می ایند، بیان کرد: در حال حاضر هیچ روش مؤثرتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل این ویروس وجود ندارد، گفت؛ امیدواریم مردم با استفاده ۹۰ درصدی از ماسک و فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها به سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کنند و اجازه ندهند موج سوم کرونا شکل گیرد.

کد خبر 5009927
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.