پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰ درصد سوانح رانندگی مازندران سهم پراید است

0

 سرهنگ مهدی باقری روز سه شنبه در گردهمایی راهوران محله و نمونه های ترافیکی در ساری همچنین گفت که نیمی از تصادفات استان مربوط خودروهای تولیدی  ۲ شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو است.

وی توضیح داد: بررسی های صورت گرفته از وضعیت تصادفات در مازندران نشان می دهد که اگر کیفیت خودروها در بخش های ترمز ، استحکام بدنه و کیسه هوا در خودروهای تولیدی این دو شرکت ها به حد استاندارهای جهانی برسد ،به طور یقین تصادفات جرحی و فوتی به صورت محسوسی کاهش می یابد.

سرهنگ باقری بدون اعلام تعداد تصادفات سال جاری در استان مازندران، گفت که تصادفات منجر به مرگ در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال یک درصد و تصافاع جرحی هم هشت درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران صحبت کردن با تلفن همراه و غذا خوردن حین رانندگی را مهم ترین علت تصادفات منجر به مرگ در خیابان های شهرهای استان اعلام کرد.

طبق آمار رسمی پزشکی قانونی مازندران ۲۸۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی  طی پنج ماهه منتهی به اول شهریور ماه امسال در استان فوت کردند که ۵۵ نفر موتورسوار ،  ۱۰۳ نفر از عابر پیاده ، ۶۱ نفر سرنشین خودرو، ،۶۰ نفر راننده خودرو و ۹ نفر هم دوچرخه سوار بودند.

تازه ترین آمارهای رسمی کشوری هم نشان می دهد که چهار درصد از تصادفات منجر به فوت ، ۲/۶ درصد تصادفات جرحی و ۴/۷ درصد تصادفات خسارتی مربوط به استان مازندران است. این استان سالانه پذیرای بیش از ۶۰ میلیون نفر شب گردشگر است و بیشتر این گردشگران هم با خودروهای شخصی به استان سفر می کنند.

الزام تحقق کاهش ۲۰ درصدی تصادف 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت که بر اساس دستور صریح استاندار به عنوان رئیس شورای ترافیک، همه فرمانداران، شهرداران، شورای شهرها، مدیران حمل نقل و پایانه‌ها و راه و شهرسازی استان باید برای تحقق برنامه ریزی کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در سال جاری همکاری لازم را داشته باشند و موظف به پاسخگویی هستند.

وی برگزاری آموزش‌های فراگیر در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ رعایت مقررات رانندگی بین اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی را از اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود که این اولویت‌ها از طریق انتشار پیام‌های رسانه‌ای ، آموزش دانش آموزان و آموزش رانندگان بویژه رانندگان نقلیه عمومی پیگیری می‌شود.

سرهنگ قدیمی گفت که سال گذشته ۹۶ هزار نفر از رانندگان  وسایط نقلیه عمومی اتوبوس ، مینی بوس ، تاکسی و رانندگان سواری بین شهری و ۲۵۳ هزار دانش آموز مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند.

 در این مراسم از شماری از دهیاران  اعضای شورای اسلامی شهرستان ساری که به عنوان راهوران محله که نمایندگان پلیس راه درحوزه استحفاظی با هدف نظم دهی به ترافیک فعالیت می کنند ،قدر دانی شده است.

توجیه رانندگان در روستا با هدف کاهش تخلفات حادثه ساز، اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای ترویج فرهنگ ترافیک ، مدیریت ترافیک ، ایمن سازی صحنه تصادف درمواقع اضطراری تا رسیدن کارشناسان پلیس راه به محل حادثه از جمله وظایف پلیس راهور محله است.

با توجه به اینکه از ۱۰ هزارو ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی مازندران حدود ۷۰ درصد آن راه روستایی است و این استان قطب فعالیت کشاورزی نیز محسوب می شود نقش راهوران محله برای پیشگیری از حوادث رانندگی در مسیرهای روستایی، نظم دهی به تردد ماشین های کشاورزی ، آزادسازی شانه های خاکی در بافت پرتراکم روستایی، آموزش موتورسواران و رانندگان ماشین های کشاورزی برای رعایت نکات ایمنی مهم و ضروری است.

مازندران با ۵۷شهر بزرگ و کوچک و سه هزار و ۵۰۰ روستا، سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت دارد.

مازندران با داشتن سه محور اصلی منتهی به پایتخت ، از جمله استان هایی است که بیشترین تردد خودرویی را دارد و طبق آمار در ۶ ماهه امسال ۳۳۱میلیون تردد در راه های استان به ثبت رسید که ۱۰ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه  سال گذشته است.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.