پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰۰ شعبه قضایی در مازندران انباشت پرونده نامتعارف دارند

0

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری روز چهارشنبه در جلسه معارفه دادستان جدید شهرستان بهشهر افزود : یک سوم محاکم دارای انباشت نامتعارف پرونده ، شعب دادسراها هستند.

دادسرا بخشی از دادگستری است که وظیفه اصلی آن تحقیق و بازجویی و کشف جرم است. دادگاه وظیفه رسیدگی و صدور حکم را دارد.

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد : باید تلاش شود تا باصرف  وقت و تلاش بیشتر شعباتی که انباشت نامتعرف پرونده دارند شناسایی و پرونده ها هر چه زودتر رسیدگی شود تا با شتاب بخشی به صدور و اجرای احکام، مردم طعم عدالت را بچشند.

اکبری همچنین از انباشت نامتعارف پرونده در دادگاههای حقوقی انتقاد کرد و خواستار شتاب بخشی به صدور احکام و اجرای عدالت در این شعب شد.

وی عملکرد دادگاهها در چارچوب قانون و جلوگیری از اطاله دادرسی را مطالبه مردم در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد : باید تلاش شود تا همه امور در راستای قانون بوده و اجرای هیچ قانونی بر زمین نماند.

اکبری لازمه اجرای عدالت را وجود قضات شایسته و مسئولیت شناس دانست و گفت : دارا بودن سابقه خوب و روشن، انقلابی بودن ، لیاقت داشتن، مقاوم بودن و ترسو نبودن ، داشتن روحیه خدمتگزاری به مردم، قانون مداری و ولایتمداری از خصوصیات مهم یک مدیر برای اداره امور در نظام جمهوری اسلامی ایران است که روسای دادگستری ها و دادستانان شهرستان ها باید بیشتر به آن توجه کنند.

در این نشست ” علی مرادی” به عنوان دادستان جدید شهرستان بهشهر معرفی و از زحمات ” علی صداقت ” دادستان سابق شهرستان قدردانی شد.

مرادی پیش از این دادستان شهرستان بابل بود. صداقت هم که از سال ۹۲ تاکنون دادستان بهشهر بود به عنوان دادستان شهرستان قائمشهر منصوب و معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.