پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

 ۲ درصد مسئولین مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند

0

ایسنا/مازندران مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران گفت: براساس آمارهای سال گذشته حدود ۲ درصد مسئولین مازندران، بانوان هستند و آمار جدید آن در حال بررسی است.

سمیه قاسمی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای امسال تغییر و تحولات خوبی در زمینه امور بانوان استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: رویکردی که استاندار مازندران نسبت به مدیران دستگاه‌های اجرایی داشتند، آن‌ها را ملزم به داشتن یک معاون خانم در ارگان‌های مختلف کردند.
وی با اشاره به اینکه بانوان در عرصه‌های مدیریتی این توانایی، انگیزه و اشراف را داشته و می‌توانند در حیطه کاری خود جزء افراد قوی در دستگاه‌های اجرایی باشند، تصریح کرد: برای انتخاب بانوان به عنوان یک مسئول در نهادهای اجرایی دقت می‌کنیم و در این زمینه به مدیران ذی‌ربط گوشزد شده که این حساسیت را قبل از انتخاب آن‌ها داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران خاطرنشان کرد: بعد از انتخاب بانوان به عنوان مسئول اجرایی در نهادها باید اختیاراتی به آن‌ها داده تا برای سایر بانوان در حل مشکلات راه‌گشا باشند.

نمایشگاه فصلی و دائمی مناسب‌ترین راه برای بانوان توانمند مازندرانی 

قاسمی طوسی افزود: بانوانی که توانمندی داشته و مشکل در فروش محصول خود دارند، در این زمینه با نماینده ولی فقیه مازندران صحبت‌هایی شده که به مدیران ذی‌ربط گوشزد کنند که نمایشگاه فصلی و دائمی یکی از وظایف مهم در حوزه بانوان است تا بتوانند در حیطه کاری خودشان در پارک‌ها و جاده‌هایی که زیر مجموعه اداره کل امور شهری و روستایی بوده محصول خود را به فروش برسانند.
وی تاکید کرد: با توجه به رویکردی که جامعه دارد، ما باید از ابزارهای نوین ارتباطی مثل موبایل و اپلیکیشن معرفی محصولات مازندران را به کل کشور داشته باشیم.
مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران گفت: یک جوان مازندرانی با طراحی اپلیکیشنی تحت عنوان (تو به پا) طراحی کرده که در استان با کمک پارک علم و فناوری، اداره کل امور بانوان و اداره کل آی تی استانداری به این حیطه کمک شده است چراکه این اختراعات حلقه مفقوده‌ای است که در حوزه امور بانوان به سراغشان می‌رویم.

قاسمی طوسی ادامه داد: برای این اپلیکیشن هلدینگ کسب و کار که یک هلدینگ کشوری است، تفاهم نامه‌ای از سوی آقای حسین‌زادگان استاندار مازندران امضا شده است و قصد داریم سامانه‌ای برای رصد اخبار و تحلیل حوزه توانمندی زنان راه‌اندازی کنیم و در این خصوص با مشاور زنان وزیر کشور صحبت شده که اگر این امر در مازندران شکل گیرد، یک نمونه موفق در سراسر کشور خواهد شد.

توانمندی‌های بانوان مازندران نیازمند وفاق و همدلی است

وی یادآور شد: مسائل مشکلات زنان، مشکلات و مسائل شخصی نیست بلکه مشکلات همه جامعه و خانواده است چراکه اگر زنی دچار مشکل شود، جامعه دچار مشکل خواهد شد و در مازندران زنانی هستند که در حیطه معدن، طلاسازی، پرورش آبزیان و ماکیان فعالیت می‌کنند و در این زمینه در کار گروه اشتغال اتاق بازرگانی مازندران صحبت شده که این بانوان به کمک جهاد دانشگاهی استان به ارائه توانمندی‌ها پرداخته و با پیشران‌های مشخص شده، بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند و این امر نیازمند یک وفاق و همدلی در بین بانوان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.