پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ولایت ساری بستری و درمان شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهران جعفری عصر دوشنبه در آئین تجلیل از کادر درمانی و مدافعان سلامت در بیمارستان ولایت استان مازندران ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، با اشاره به ایثارگری کادر درمانی و مدافعان سلامت در مقابله با کرونا، گفت: پرسنل بیمارستان ولایت در کنترل و پیگیری و درمان کرونا زحمات بی شائبه و خالصانه داشتند.

جعفری با بیان این مطلب که اوایل اسفندماه سال گذشته همه گیری ویروس کرونا کل دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده، افزود: کرونا عواقب فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در دنیا بویژه در ایران به وجود آورد، همه تمهیدات کرونایی در بیمارستان ولایت به صورت جهادی و توسط سپاه فراهم شد.

رئیس بیمارستان ولایت ساری با اشاره به اینکه استان مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و گردشگری درگیر کرونا شده است، و بیماری کووید ۱۹ همچنان هم ادامه دارد، بیان کرد: وضعیت در اغلب اوقات در استان قرمز است لذا خدمات دهی بیمارستان‌های مازندران ضروری به نظر می‌رسد.

جعفری در ادامه به خدمات دهی بیمارستان ولایت ساری در دو پیک بیماری کرونا، پرداخت و افزود: بیمارستان زیر نظر علوم پزشکی مازندران در عرصه درمان و پیشگیری به مردم خدمات دهی می‌کرد.

رئیس بیمارستان ولایت ساری به اعلام آماری از بیماران کرونایی در پیک اول کرونا اشاره کرده و گفت: در پیک اول بیماری کرونا که از تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته تا اوایل خرداد امسال ۱۸۴ بیمار کرونایی در بیمارستان ولایت بستری بودند که از این تعداد ۱۷۹ ترخیص و متأسفانه ۵ نفر فوت و نیز ۱۹۳ بیمار ویزیت سرپایی و همچنین ۲۷ پرسنل بیمارستان درگیر بیماری شدند.

جعفری در همین باره ادامه داد: در پیک دوم بیماری کرونا که از اواخر تیرماه تا اوایل مهرماه، ۱۰۶ بیماری بستری که ۹۸ بیمار ترخیص و ۸ نفر نیز فوت شدند، همچنین ۸۲۱ بیمار کرونایی هم ویزیت سرپایی و ۵۱ نفر از پرسنل هم مبتلا به کرونا شدند.

کد خبر 5041042
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.